Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Beslenme ve Diyetetik BDY2079 Beslenme ve Diyetetik Alanında İnovasyon Seçmeli 4 3,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders inovasyon metotları, yaklaşım ve araçlarının beslenme ve diyetetik alanında yenilik ve teknolojilerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için gereken bilgi ve becerileri aktarmayı hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri takip etme ve Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel bilgileri tarayarak rapor halinde sunma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tartışma, araştırma, sözel anlatım

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nutrition and Food Innovation for Sustained Well-Being Asian Congress of Nutrition 2019, Bali, August 2019: Abstracts

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
  • Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
  • Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
  • interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde inovasyon teknolojileri planlamak.
  • İnovasyon metot, yaklaşım ve araçlarını gıda sistemlerinde sürdürülebilirlik çıktıları için kullanabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İnovasyona giriş
2 Beslenme ve diyetetik alanında inovasyon
3 Beslenme ve diyetetik alanında inovasyon geliştirme süreci
4 Beslenme ve diyetetik alanında inovasyon geliştirme süreci
5 Beslenme ve diyetetik alanında güncel teknolojiler
6 Beslenme ve diyetetik inovasyon süreçlerinde multidisipliner bir yaklaşım: yer alan aktörler ve disiplinler
7 Beslenme ve diyetetik inovasyon süreçlerinde multidisipliner bir yaklaşım: yer alan aktörler ve disiplinler
8 Ara Sınav
9 Beslenme ve diyetetik alanında Ar-Ge
10 Beslenme ve diyetetik alanında Ar-Ge ve inovasyondaki rolü
11 Beslenme ve diyetetik alanında Ar-Ge ve inovasyondaki rolü
12 Sürdürülebilir beslenme ve önemi
13 Beslenme ve diyetetik alanında inovasyon üzerine vaka çalışmalar
14 Beslenme ve diyetetik alanında inovasyon üzerine vaka
15 Genel Tekrar
16 Genel Tekrar
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 2 24
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5