Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Makine Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Makine Mühendisliği - 2014 MAM2028 Bilgisayar Destekli Geometrik Modelleme Teknikleri Seçmeli 3 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilgisayar destekli tasarımda bir ürünün tasarlanmasında, tasarımın görsel olarak sunulmasında, analiz yazılımlarının kullanılmasından önce veri hazırlamada, analiz yazılımlarının kullanılmasından sonra sonuçların değerlendirilmesinde, bilgisayar destekli üretimde kullanılabilir. Ders öğrencilerinin bilgisayar ortamında güncel bilgisayar destekli tasarım yazılımları ile 3 boyutlu modelleme ve fotogerçekçi görüntü oluşturma konusunda bilgi ve beceri kazandırılmalarıdır. Uygulamalı ders akışı içerisinde öncelikle sayısal ortamda İki boyutlu geometrik form üretme / İki boyutlu geometrileri 3. boyuta taşıma konusu işlenir, ardından alternatif 3 boyutlu katı modelleme yöntemleri aktarılır ve öğrencilere kendi projelerine yönelik çalışmalar yaptırılır. İlerleyen süreçte oluşturulan üç boyutlu geometrik modellere gerçek model simülasyon teknikleri (materyal kaplama, renk, ışık, derinlik) uygulanması ile fotogerçekçi görsel alma yöntemleri aktarılır. Son aşamada 3 boyutlu ortamda oluşturulan fotogerçekçi görsellerin farklı resim işleme yazılımları ile zenginleştirilme ve sunum dosyası haline getirme yöntem ve yaklaşımları aktarılır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilgisayarlarda Geometrik Modelleme Yöntemleri, Üç Boyutlu Modelleme yöntemleri, Tel kafes modelleme, Yüzey modelleme, Katı modelleme, Bilgisayar Destekli Tasarım/İmalat Sistemlerinde Kullanılan Modelleme Yöntemleri, Bilgisayarlı Destekli Tasarım (CAD), Bézier Eğrileri, Kübik Tiriz Eğrileri, Fourier Metodları, Parametrik Tasarım, 3D Çizim Çalışmaları, Parametrik Üç Boyutlu Modelleme Çalışmaları, 3 Boyutlu Üretim, 3D Yazıcı Teknolojileri, 3D Printer ile Hızlı Prototipleme, 3D Üretimi Süreci, Tersine Mühendislik, Tersine Mühendislik Çalışmaları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1. Anlatım, 2. Soru-Cevap, 3. Tartışma, 4. Alıştırma ve Uygulama

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Peter A. van Elsas (1997). Free-form displacement features in conceptual shape design. Delft University Press. 90-407-1523-8 Ali Kamrani, Ali Kamrani (2006). Rapid prototyping : theory and practice. Springer. 0-387-23290-7 Christian Leborg (2006). Visual grammar . Princeton Architectural Press. 1-56898-581-9 Getting Started with Fusion 360 - Autodesk University İnventor İle Tasarım ve Modelleme - Hüdayim Başak

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgisayar destekli tasarım yazılımları ile 3 boyutlu modelleme ve fotogerçekçi görüntü oluşturulabilir.
  • Sayısal ortamda İki boyutlu geometrik form üretimi yapabilir.
  • 3 boyutlu katı modelleme yöntemlerini öğrenir ve kendi projelerine yönelik çalışmalar yapar.
  • Gerçek model simülasyon teknikleri (materyal kaplama, renk, ışık, derinlik) uygular.
  • 3 boyutlu ortamda oluşturulan fotogerçekçi görsellerin farklı resim işleme yazılımları ile zenginleştirilme ve sunum dosyası haline getirme yöntem ve yaklaşımları yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilgisayarlarda Geometrik Modelleme Yöntemleri
2 Üç Boyutlu Modelleme yöntemleri, Tel kafes modelleme, Yüzey modelleme, Katı modelleme
3 Bilgisayar Destekli Tasarım/İmalat Sistemlerinde Kullanılan Modelleme Yöntemleri
4 Bilgisayarlı Destekli Tasarım (CAD)
5 Bézier Eğrileri, Kübik Tiriz Eğrileri, Fourier Metodları
6 Parametrik Tasarım
7 3D Çizim Çalışmaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Parametrik Üç Boyutlu Modelleme Çalışmaları
10 3 Boyutlu Üretim
11 3D Yazıcı Teknolojileri
12 3D Printer ile Hızlı Prototipleme
13 3D Üretimi Süreci
14 Tersine Mühendislik
15 Tersine Mühendislik Çalışmaları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 3 48
Ödev ve Hazırlığı 16 3 48
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Final ve Hazırlığı 1 8 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5