Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı KMT4009 Bilgisayar Destekli Mücevher Tasarımı II Zorunlu 7 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, geçmiş dönemlerde kazanılan tasarım yetisini pekiştirmek üzere bilgisayar ortamında deneyim olanağı oluşturma. 3D modelleme ile takı oluşturma.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kuyumculuk ve mücevher sektöründe üretimi hızlandırmak ve kaliteyi arttırmak için kullanılan, bilgisayar destekli tasarım programlarını etkin olarak öğrenerek, bilgisayar destekli üretime yönelik takı tasarımı örnek ve uygulamaları yapmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Rhinoceros 3D ile Modelleme, Cem Dönmez, Saliha Dönmez, İstanbul, 2014. • Rhino for Jewelry” Book Review” Dana Buscaglia, 2014. • Ürün Tasarımı, Animasyon ve Görselleştirme Eğitim Notları, Rhino Akademi, 2014.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Endüstriyel standartlara uygun çizim ve modelleme yapabilir.
  • Fasetli ve kaboşon taşların temel geometrisi üzerine bilgi edinir ve kullanır.
  • Farklı materyal görüntülerini elde edebilir. Render kullanabilir.
  • Cad/CAM laboratuarında iş dosyaları oluşturabilir. Farklı programlar program uzantılarını değiştirebilir.
  • Programda 3D modelleme yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilgisayar ortamında logo ve rölyef çalışması yapma.
2 Endüstri ürünleri modelleme II
3 Endüstri ürünleri modelleme II
4 Alyans çizimi
5 Kolye ucu modelleri oluşturma
6 Motif oluşturma ve ajur çıkarma
7 Öğrencılerin yaptıklarını değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Yüzük modelleme
10 Okul yüzüğü modelleme
11 Öğrencilerin tezgah çalışmalarını bilgisayar ortamında modelleme
12 Öğrencilerin bilgisayar ortamındaki modellemelerinin değerlendirilmesi
13 Gerdanlık ve kolyelerin ölçülerinin öğretilmesi ve uygulama yapılması
14 Gerdanlık uygulaması değerlendirme
15 3 boyutlu olarak takı çalışması ( yüzük, kolye ucu, v.b. )
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi