Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (İÖ) - Lisans BOTE207 Bilgisayar Destekli Öğretim Seçmeli 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilgisayar destekli eğitimin tarihini, çeşitlerini ve değerlendirme kriterlerini öğrencilere öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilgisayar destekli eğitim tarihsel oluşum ve gelişim aşamaları, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatlar: tekrar ve alıştırma programları, bire bir eğitim programları, simülasyonlar, eğitimsel oyun programları ve demonstrasyonlar ve bunların değerlendirilme ilkeleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi Öğrenme - ÇAPA Öğretim Metodu - Proje Tabanlı Öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning : Methods and Development (3rdEdition), Allyn & Bacon, Massachusetts. Bayram, S. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim Teknolojileri. Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları, Göztepe, İstanbul. Long, L. Ve Long, N. (2002). Computers: Information Technology in Perspectives (Tenth Edition), Prentice Hall, NJ.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgisayar destekli eğitim tarihsel oluşum ve gelişim aşamaları listeler.
  • Bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatları açıklar.
  • Bire bir eğitim programlarını tanımlar.
  • Eğitimsel oyun programları ve demonstrasyonlar ve bunların değerlendirilme ilkeleri bilir.
  • Tekrar ve alıştırma programları açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilgisayar Destekli Eğitimin (BDE) anlam ve önemi; Genel Bilgiler@ Eğitimde Bilgisayar Kullanımı...
2 BDE Terminolojisi, Yazılım Kategorileri ve Öğretim Grupları; Tutorial, Drills- Practice...
3 Öğretim Teknolojisinin Dinamik Alanları; Öğrenci Kontrolü, Alternatif Seçim BDE...
4 Genel Değerlendirme ve Yorumlar@ Motivasyon Kullanımı; BDE Gelişim Aşamaları
5 BDE Kullanılan Yaygın Formatlar; Temel Kullanım Fonksiyonları, BDÖ Geliştirme...
6 Uygulama@ Eğitsel Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme İlkeleri; Yazılım Tasarlama...
7 Çalışma Haftası
8 Vize Haftası
9 Uygulama@ BDE programları ve bilişsel stratejiler; Powerpoint Applications
10 Uygulama@ Gelişen Bilgisayar Teknolojileri; Powerpoint uygulamaları
11 Ülkemizde ve Dünyada Örnek Uygulamalar; Powerpoint uygulamaları ve öğrenci sunumları
12 BDE, Internet ve Sanal Öğretim Programları
13 BDE Programları ve Öğretim Metodolojileri; Powerpoint uygulamaları ve öğrenci sunumları
14 Genel Değerlendirme, Uygulama ve Yorumlar; Powerpoint uygulamaları ve öğrenci sunumları
15 Öğretim Materyallerinin Ders Ortamında Kullanım Örnekleri; İlke ve Yöntemler
16 Genel Değerlendirme, Uygulama ve Yorumlar@ Powerpoint uygulamaları ve öğrenci sunumları
17 Çalışma Haftası
18 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5