Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokulu - Takı Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Takı Tasasımı - 2014 TAT4011 Bilgisayar Destekli Tasarım III Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilgisayar destekli tasarımı kullanarak yeni modeller çizebilme

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Seri üretiminde bilgisayar destekli tasarımın yeri 2- Bilgisayar destekli üretim olanakları ve önemi 3- Takı ile ilgili paket programların dışında kendi tasarımlarını uygulayabilme 4- Bilgisayar destekli takı tasarımı yazılımları ve uygulamalar 5- Bilgisayar destekli tasarım donanımları 6- Veri transferleri 7- Bilgisayar destekli üretim olanakları ve önemi 8- Bilgisayar destekli takı tasarımı örnek ve uygulamaları. 9- Takı ile ilgili paket programların uygulanması 10-Paket programlardan örnek uygulamalar 11-Serbest takı çizimleri 12-Serbest takı çizimleri 13-Koleksiyon hazırlama 14-Koleksiyon hazırlama

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Uygulama,Ödev hazırlama, Soru-Cevap, Araştırma, Öğrenci Merkezli

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Rhinoceros 3D ile Modelleme, Cem Dönmez, Saliha Dönmez, İstanbul, 2014. 2- Rhino for Jewelry” Book Review” Dana Buscaglia, 2014. 3- Ürün Tasarımı, Animasyon ve Görselleştirme Eğitim Notları, Rhino Akademi, 2014.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Endüstriyel standartlara uygun çizim ve modelleme yapabilir.
  • Verilen ölçüler doğrultusunda eğriler ve bu eğrilerin oluşturduğu yüzeyler çizebilir.
  • Ürettiği yüzeyleri birleştirerek çoklu yüzeyler oluşturabilir. Katılar oluşturabilir.
  • Dijital ortamda logo ve amblemlere derinlik verebilir.
  • Programda 3D modelleme yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dijital ortamda modellemeye giriş: Rhinoceros paket yazılımının kullanıcı arayüzünün tanıtımı,
2 Rhinoceros’un menü öğeleri ve kısayol sanal tuşları. Snap ve Osnap menülerinin açıklanması.
3 Curve açılır menüsünden sırasıyla komutların tanıtımı. Düzlem üzerinde harf çizme uygulaması.
4 Curve komut kısmı tantılması ve basit çizgisel çizimler yapılması
5 Surface (yüzey) komut kısmı tantılması komutların işlevleri I
6 Surface (yüzey) komut kısmı tantılması komutların işlevleri II
7 Öğrenilen komutlar ile uygulama yapılması
8 Ara Sınav Haftası
9 solıd (katı) komut kısmı tanıtılması komutların işlevleri I
10 solıd (katı) komut kısmı tanıtılması komutların işlevleri II
11 Transform komut kısmı tanıtılması komutların işlevleri I
12 Transform komut kısmı tanıtılması komutların işlevleri II
13 Basit endüstriyel ürün tasarlama
14 Taş komutları ekleme taş dizme ve bilgisayarda yuva açma
15 3 boyutlu olarak takı çalışması ( yüzük, kolye ucu, v.b. )
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Proje ve Hazırlığı 4 4 16
Ödev ve Hazırlığı 4 4 16
Araştırma ve Hazırlığı 4 4 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Final ve Hazırlığı 1 6 6

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi