Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans BT3002 Bilgisayar Eğitiminde Öğretim Yöntemleri II Zorunlu 6 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özellikle ortaöğretim kurumlarında bilgisayar eğitiminde kullanılan kavramlar, ilkeler, öğretim stratejileri ve yöntemleri hakkında bilgi vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Mikro öğretim uygulamaları, Bilgisayar eğitiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri, Bilgisayar laboratuvar ortamlarının incelenmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme, Ders kitaplarının ve öğretim programlarının incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders kapsamında 3 adet grup ve 2 adet bireysel proje gelitirilir. Öğrencilerden portfolyo tasarlamaları beklenir. Projelerin detaylı açıklaması aşağıda verilmiştir. Proje I: Öğrencilerden, kura ile çekmiş oldukları ve Bilgisayar eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarından birini çözmeye yönelik materyal hazırlamaları istenir ( Bireysel proje). Proje 2:Aşağıda yer alan etkinliklerden birini planlaması beklenir ( Grup projesi ). a)STEM Etkinliği b)Nesnelerin Interneti c)Robotik kodlama Proje 3:Çocuklar için Kodlama/programlama kitaplarından birini içerik açısından değerlendirmeleri istenir ( Grup projesi ). Proje 4:Bir öğrenme modeli seçilerek, ders kitabından belirlenen bir konu için bu öğrenme modeline göre ders hazırlanması beklenir. Video kaydı yapılan ders Epuzzle da akran değerlendirmesine sunulur ve daha sonra sınıfta mikro öğretim gerçekleştirilir ( Grup projesi ). Proje 5: Bütün bir dönem boyunca yapmış oldukları etkinlikleri değerlendirdikleri bir dijital öykü hazırlamaları beklenir ( Bireysel proje).

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Plandan Uygulamaya Öğretim, Prof.Dr. Mürüvvet Bilen, Anı yayıncılık Konu Alanı Ders İnceleme Klavuzu, Prof.Dr.Leyka Küçükahmet, Nobel Yayınevi. Öğrenme Öğretme Süreci, Dr.Ahmet Saban, Nobel Yayın dağıtım Öğretim teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Doç.D. Halil İbrahim Yalın, Nobel Yayınevi. Özel Öğretim Yöntemleri Disiplinlerın öğretim Teknolojileri, Prof.Dr. Cevat Alkan, Mehmet Kurt, Anı Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilişim teknolojileri alanındaki her bir ders için yıllık ders planı hazırlayabilir.
  • Bilişim teknolojileri alanındaki her bir ders için öğrenim hedeflerini ve öğrenim çıktılarını yazabilir.
  • Verilen bir konu için, derste bilişim teknolojilerine uygun özel öğretim yöntem ve tekniklerinden uygun olanını seçer ve derste kullanabilir.
  • Bilişim teknolojileri alanında verilen bir derste kullanılmak üzere uygun ölçme araçlarından birini (Portfolyo uygulamaları, Performans testleri, Gözlem formları vs.) seçebilir ve nasıl kullanılacağını açıklayabilir.
  • M.E.B. eğitim sisteminde bilgisayar dersleri için kullanılan öğretim programlarının kritiğini yapabilir.
  • M.E.B. eğitim sisteminde bilgisayar derslerinde kullanılan ders kitaplarını analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin İçerik Ve Yöntemi, Öğrencilerin Akran Değerlendirmesi Ve Özdeğerlendirme Hakkında Bilgilendirilmesi, Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi
2 Öğretim Etkinliklerinin Planlanması Ve Uygulanması: Öğretim Etkinliklerinin Planlanması, Öğretim Etkinliklerinin Uygulanması:Hazırlama, Uygulama, Değerlendirme
3 Sunuş Yolu İle Öğretim Tekniği:Sunu Kullanımı Ve Tekniği: Asetat, Video, Slayt, Poster
4 Tartışma Yaklaşımı Ve Uygulanışı: Öğretmenlerin Yada Liderlerin Rolü: Beyin Fırtınası, Panel, Tartışma, Söyleşi Odaları, Tartışma Grupları
5 Yaparak Ve Uygulayarak Öğrenme: Planlama, Uygulama, Eksik Ve Üstün Yönleri, Laboratuar Çalışmalarında Yöntem Ve Teknikler,Uzaktan Kontrol yazılımları.
6 Web Tabanlı Öğretim Tekniği: Web Tabanlı Öğretimde Planlama, Uygulama, Bu Öğretim Yönteminin Eksik Ve Üstün Yönleri
7 Eğitsel Oyunlar: Kart Oyunları, Grup Ve Takım Oyunları
8 Ara Sınav
9 Araştırma Ve İnceleme Yoluyla Öğretim Yaklaşımı
10 Problem Çözümü
11 İşbirliğine Dayalı Öğrenme
12 İşbirlikli Öğrenme Ve Google Doküman Araçları
13 Bilgisayar Eğitiminde Etkileşimli Tahtalar
14 İlköğretim Bilgisayar Dersi İçin Hazırlanmış MEB Öğretim Programının İncelenmesi, Ders Kitaplarının İncelenmesi
15 Bilgisayar Eğitiminde Değerlendirme, Sınav Kriterlerinin Belirlenmesi, Performans Testleri, Gözlem Formları
16 Çalışma Haftası
17 Sene Sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 28 1 28
Ödev ve Hazırlığı 30 1 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6