Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | BT3002 | Bilgisayar Eğitiminde Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | BT3002 | Bilgisayar Eğitiminde Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı, özellikle ortaöğretim kurumlarında bilgisayar eğitiminde kullanılan kavramlar, ilkeler, öğretim stratejileri ve yöntemleri hakkında bilgi vermektir.
-
Mikro öğretim uygulamaları, Bilgisayar eğitiminde kullanılan özel öğretim yöntemleri, Bilgisayar laboratuvar ortamlarının incelenmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme, Ders kitaplarının ve öğretim programlarının incelenmesi.
Ders kapsamında 3 adet grup ve 2 adet bireysel proje gelitirilir. Öğrencilerden portfolyo tasarlamaları beklenir. Projelerin detaylı açıklaması aşağıda verilmiştir. Proje I: Öğrencilerden, kura ile çekmiş oldukları ve Bilgisayar eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarından birini çözmeye yönelik materyal hazırlamaları istenir ( Bireysel proje). Proje 2:Aşağıda yer alan etkinliklerden birini planlaması beklenir ( Grup projesi ). a)STEM Etkinliği b)Nesnelerin Interneti c)Robotik kodlama Proje 3:Çocuklar için Kodlama/programlama kitaplarından birini içerik açısından değerlendirmeleri istenir ( Grup projesi ). Proje 4:Bir öğrenme modeli seçilerek, ders kitabından belirlenen bir konu için bu öğrenme modeline göre ders hazırlanması beklenir. Video kaydı yapılan ders Epuzzle da akran değerlendirmesine sunulur ve daha sonra sınıfta mikro öğretim gerçekleştirilir ( Grup projesi ). Proje 5: Bütün bir dönem boyunca yapmış oldukları etkinlikleri değerlendirdikleri bir dijital öykü hazırlamaları beklenir ( Bireysel proje).
Yok
Türkçe
Plandan Uygulamaya Öğretim, Prof.Dr. Mürüvvet Bilen, Anı yayıncılık Konu Alanı Ders İnceleme Klavuzu, Prof.Dr.Leyka Küçükahmet, Nobel Yayınevi. Öğrenme Öğretme Süreci, Dr.Ahmet Saban, Nobel Yayın dağıtım Öğretim teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Doç.D. Halil İbrahim Yalın, Nobel Yayınevi. Özel Öğretim Yöntemleri Disiplinlerın öğretim Teknolojileri, Prof.Dr. Cevat Alkan, Mehmet Kurt, Anı Yayıncılık
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin İçerik Ve Yöntemi, Öğrencilerin Akran Değerlendirmesi Ve Özdeğerlendirme Hakkında Bilgilendirilmesi, Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi |
2 | Öğretim Etkinliklerinin Planlanması Ve Uygulanması: Öğretim Etkinliklerinin Planlanması, Öğretim Etkinliklerinin Uygulanması:Hazırlama, Uygulama, Değerlendirme |
3 | Sunuş Yolu İle Öğretim Tekniği:Sunu Kullanımı Ve Tekniği: Asetat, Video, Slayt, Poster |
4 | Tartışma Yaklaşımı Ve Uygulanışı: Öğretmenlerin Yada Liderlerin Rolü: Beyin Fırtınası, Panel, Tartışma, Söyleşi Odaları, Tartışma Grupları |
5 | Yaparak Ve Uygulayarak Öğrenme: Planlama, Uygulama, Eksik Ve Üstün Yönleri, Laboratuar Çalışmalarında Yöntem Ve Teknikler,Uzaktan Kontrol yazılımları. |
6 | Web Tabanlı Öğretim Tekniği: Web Tabanlı Öğretimde Planlama, Uygulama, Bu Öğretim Yönteminin Eksik Ve Üstün Yönleri |
7 | Eğitsel Oyunlar: Kart Oyunları, Grup Ve Takım Oyunları |
8 | Ara Sınav |
9 | Araştırma Ve İnceleme Yoluyla Öğretim Yaklaşımı |
10 | Problem Çözümü |
11 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
12 | İşbirlikli Öğrenme Ve Google Doküman Araçları |
13 | Bilgisayar Eğitiminde Etkileşimli Tahtalar |
14 | İlköğretim Bilgisayar Dersi İçin Hazırlanmış MEB Öğretim Programının İncelenmesi, Ders Kitaplarının İncelenmesi |
15 | Bilgisayar Eğitiminde Değerlendirme, Sınav Kriterlerinin Belirlenmesi, Performans Testleri, Gözlem Formları |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Sene Sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 |