Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Bilgisayar Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği(Türkçe) - 2016 Tezli Yüksek Lisans BLM7004 Bilgisayarla Görme Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilgisayarla Görme alanının genel olarak kavranması, bu alandaki son gelişmeleri anlatmak, bu konuda ufak çaplı pratik projeler gerçekleştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, lisansüstü öğrencilerine bilgisayarlı görme (CV) alanındaki temel kavramların kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Temel amaç, görmenin ne anlama geldiğine ve bunun makine görüş sistemlerini geliştirmemize nasıl yardımcı olabileceğine dair genel bir anlayış sağlamaktır. Bu bağlamda ders, CV'deki bazı temel konulara giriş sağlar ve öğrencilere bu alandaki başarılar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, görsel video, materyal örnekleri ve ödev, makale sunumu, proje sunumu

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. “Computer vision: A Modern Approach,” David A. Forsyth, Jean Ponce 2. “Machine Vision” by Ramesh Jain, Rangachar Kasturi, Brian G. Schunck

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgisayarla görme işlemlerinin ana elemanlarını listeleyebilir
  • İmgeler kullanarak işaret işlemenin teorik ve pratik yönlerini tanımlayabilir.
  • Bilgisayarla görme konusunda temel teknik yaklaşımları tartışabilir
  • Ölçüm temellerini ve imgedeki özniteliklerin doğru tespitini ifade edebilir
  • İmge kayıt, hizalama ve eşleştirme için kullanılan çeşitli yöntemleri sınıflandırabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilgisayarla Görmeye Giriş
2 Temel kavramlar
3 Temel kavramlar
4 Sayısal Görüntüler
5 Perspektif ve Ortografik Kameralar
6 Kamera Kalibrasyonu,
7 Kamera Kalibrasyonu,
8 Ara Sınav
9 Stereo Vision
10 Stereo Vision
11 Görsel Hareket.
12 Nesne Modelleme ve Tanıma
13 Nesne Modelleme ve Tanıma
14 Nesne Modelleme ve Tanıma
15 Proje Sunumları
16 Proje Sunumları
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 14 84
Proje ve Hazırlığı 1 15 15
Ödev ve Hazırlığı 5 3 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 3 45
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi