Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 URT4027 Bilgisayarlı Üretim Planlama Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere iş karar problemlerinin çözümünde etkili karar verme için nicel yöntem ve teknikleri kullanmalarını sağlamayı amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yöneylem araştırması, karar gerektiren farklı ortamlardaki sorunları çözmeye yardımcı olur. Ders şu konuları kapsar: doğrusal programlama, Ulaşım, Atama ve Ağ modelleme teknikleri. İşletme yöneticilerinin karar verme ortamlarında karşılaştıkları sorunları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bu ders ile öğrenci iş karar problemlerini sayısal olarak modelleyebilir.
  • İş problemlerinde olası alternatiflerin sonuçlarının sayısal değerlerini hesaplar.
  • İş problemlerinde, karar modellerini kullanarak olası alternatifler arasından en iyisini seçebilir.
  • Üretim ve pazarlama karar süreçlerinde karar alternatiflerinin gelecekteki değerlerini tahmin edebilir
  • Üretim ve pazarlama karar süreçlerinde karar modelleri aracılığıyla karar verebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Model kavramına giriş
2 Doğrusal Proglamlama ile model kurma
3 İşletmelerde DP kullanım örnekleri
4 D.P problemlerinin çözümü, grafik yöntem
5 D.P problemlerinin çözümü, MS Excel ile çözüm
6 İşletmelerde DP kullanım örnekleri - MS Excel ile çözüm
7 Duyarlılık Analizi Rapor yorumlama
8 Ara Sınav Haftası
9 Atama Problemi – Basit Atama
10 Atama Problemi – Transportasyon
11 Şebeke modelleri giriş-Ulaştırma modelleri model kurma, MS Excel ile çözümü
12 Atama modelleri model kurma, MS Excel ile çözümü
13 Aktarma modelleri model kurma, MS Excel ile çözümü
14 En kısa yol modelleri model kurma, MS Excel ile çözümü
15 Maksimum akış modelleri model kurma, MS Excel ile çözümü
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5