Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 | SGBE8102 | Bilim Felsefe ve Etik | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 | SGBE8102 | Bilim Felsefe ve Etik | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Seçilmiş felsefi metinler üzerinden sağlık ve eğitimle ilgili deneyimlerimizin felsefi perspektiften değerlendirilmesi
-
Bilim felsefesi, bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel çalışmalarda dikkat edilmesi gereken etik kurallar, bilimsel etik ve intihal, intihalin önlenmesine ilişkin alınan önlemler, akademik etkinlikler ve etik.
Eğitici sunumu, metin okuma, refleksiyon otumu (grup refleksiyonu)
Yok
Türkçe
AYıldırım, C. (1979). Bilim Felsefesi, İstanbul:Remzi Kitabevi. Gökçe, B. (2012). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları. Day, R. A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? TÜBİTAK, Ankara. Good Research Practice (2011). Swedish Research Council. Stern, J. E., & Elliott, D. (1997). The ethics of scientific research: A guidebook for course development. Hanover, NH: University Press of New England Tabancalı, E. (2004). Bilimsel yayınlarda etik. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 225237.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim felsefesi |
2 | Bilim felsefesi |
3 | Bilim felsefesi |
4 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
5 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
6 | Bilimsel Yayın Etiği |
7 | Ara sınav |
8 | Bilimsel Yayın Etiği |
9 | Bilimsel etik ve intihal |
10 | Bilimsel etik ve intihal |
11 | Bilimsel etik ve intihal |
12 | İntihalin önlenmesine ilişkin alınan önlemler |
13 | İntihalin önlenmesine ilişkin alınan önlemler |
14 | Akademik etkinlikler ve etik |
15 | Final |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3,5 | 5 | 17,5 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Ödev ve Hazırlığı | 5,5 | 12 | 66 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 14,5 | 2 | 29 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |