Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Beslenme ve Diyetetik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 SGBE8102 Bilim Felsefe ve Etik Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Seçilmiş felsefi metinler üzerinden sağlık ve eğitimle ilgili deneyimlerimizin felsefi perspektiften değerlendirilmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilim felsefesi, bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel çalışmalarda dikkat edilmesi gereken etik kurallar, bilimsel etik ve intihal, intihalin önlenmesine ilişkin alınan önlemler, akademik etkinlikler ve etik.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Eğitici sunumu, metin okuma, refleksiyon otumu (grup refleksiyonu)

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AYıldırım, C. (1979). Bilim Felsefesi, İstanbul:Remzi Kitabevi. Gökçe, B. (2012). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları. Day, R. A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? TÜBİTAK, Ankara. Good Research Practice (2011). Swedish Research Council. Stern, J. E., & Elliott, D. (1997). The ethics of scientific research: A guidebook for course development. Hanover, NH: University Press of New England Tabancalı, E. (2004). Bilimsel yayınlarda etik. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 225237.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilginin yapısı ve sınırlarını anlama
  • Bilgi ve değerler temelinde eğitim ve sağlığı değerlendirme
  • Eğitimle ilgili süreçleri felsefi perspektiften anlama ve değerlendirme
  • Sağlıkla ilgili süreçleri felsefi perspektiften anlama ve değerlendirme
  • Yönetim süreçlerini felsefi perspektiften anlama ve değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilim felsefesi
2 Bilim felsefesi
3 Bilim felsefesi
4 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
5 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
6 Bilimsel Yayın Etiği
7 Ara sınav
8 Bilimsel Yayın Etiği
9 Bilimsel etik ve intihal
10 Bilimsel etik ve intihal
11 Bilimsel etik ve intihal
12 İntihalin önlenmesine ilişkin alınan önlemler
13 İntihalin önlenmesine ilişkin alınan önlemler
14 Akademik etkinlikler ve etik
15 Final
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3,5 5 17,5
Proje ve Hazırlığı 3 15 45
Ödev ve Hazırlığı 5,5 12 66
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 2 13 26
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 14,5 2 29
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5