Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) WI2031 Bilim Felsefesi ve Tarihi Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin bilim tarihini, bilimsel düşünce yapısını ve bilimsel kuramların yapı ve işlevini sorgulamayı öğrenmesini sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilimin tanımı: amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler. Bilim Tarihi: bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi. Epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri. Bilimsel yöntem: bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama gibi konulardan oluşmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Önemli bilim felsefesi ve bilim tarihi metinlerini okumak; bilim felsefesinin önemli kaynaklarını tartışmak.

Staj Durumu

Staj Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Veysel Sönmez, Bilim Felsefesi, 2008. Prof Dr. Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, 2016. Prof Dr. Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, 2010 Hans Reichenbach,, Bilimsel Felsefenin Doğuşu, Çeviren Cemal Yıldırım. Thomas Samuel Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çeviren: Nilüfer Kuyaş

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler bilimin yapısını ve özelliklerini anlar.
  • Öğrenciler bilimsel yöntemi anlar.
  • Öğrenciler bilimsel çalışmaların tarihsel olarak gelişimini kavrar.
  • Öğrenciler bilimin insan ve toplum üzerindeki etkisini kavrar.
  • Öğrenciler farklı felsefi görüşleri değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilim felsefesi ve bilim tarihinde temel kavramlar, bilimin anlamı ve kapsamı
2 Bilim, ortak duyu, din ve felsefe, bilimsel ve biçimsel disiplinler
3 Soyut düşünüş, düşünüş disiplini, stratejik düşünüş, özgürlük kavramlarının felsefe açısından önemi
4 Antik Yunan’da bilim felsefesi: Demokritos, Aristoteles
5 Yeni Çağ’da Bilim Felsefesi: Empirizm
6 Yeni Çağ’da Bilim Felsefesi: F. Bacon
7 Yeni Çağ’da Bilim Felsefesi: D. Hume ve I. Kant
8 Ara Sınav Haftası
9 Pozitivizm: A.Comte, Yeni Pozitivizm (Viyana Okulu) : Mantıkçı empirizm
10 Analitik felsefe: B. Russell ve tümevarım sorunu,
11 Analitik felsefe: L. Wittgenstein ve Viyana Okulu
12 Post Pozitivizm: Popper ve Kuhn
13 Post Pozitivizm: Lakatos ve Feyerabend
14 Bilimde evrim-devrim tartışması ve T. S. Kuhn.
15 Bilim sosyolojisi, bilim etiği
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 4 60
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 6 6

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5