Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) | WI2031 | Bilim Felsefesi ve Tarihi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Yönetim Bilişim Sistemleri (Almanca) | WI2031 | Bilim Felsefesi ve Tarihi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrencilerin bilim tarihini, bilimsel düşünce yapısını ve bilimsel kuramların yapı ve işlevini sorgulamayı öğrenmesini sağlamak.
-
Bilimin tanımı: amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler. Bilim Tarihi: bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi. Epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri. Bilimsel yöntem: bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama gibi konulardan oluşmaktadır.
Önemli bilim felsefesi ve bilim tarihi metinlerini okumak; bilim felsefesinin önemli kaynaklarını tartışmak.
Staj Yok.
Almanca
Prof.Dr. Veysel Sönmez, Bilim Felsefesi, 2008. Prof Dr. Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, 2016. Prof Dr. Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, 2010 Hans Reichenbach,, Bilimsel Felsefenin Doğuşu, Çeviren Cemal Yıldırım. Thomas Samuel Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çeviren: Nilüfer Kuyaş
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim felsefesi ve bilim tarihinde temel kavramlar, bilimin anlamı ve kapsamı |
2 | Bilim, ortak duyu, din ve felsefe, bilimsel ve biçimsel disiplinler |
3 | Soyut düşünüş, düşünüş disiplini, stratejik düşünüş, özgürlük kavramlarının felsefe açısından önemi |
4 | Antik Yunan’da bilim felsefesi: Demokritos, Aristoteles |
5 | Yeni Çağ’da Bilim Felsefesi: Empirizm |
6 | Yeni Çağ’da Bilim Felsefesi: F. Bacon |
7 | Yeni Çağ’da Bilim Felsefesi: D. Hume ve I. Kant |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Pozitivizm: A.Comte, Yeni Pozitivizm (Viyana Okulu) : Mantıkçı empirizm |
10 | Analitik felsefe: B. Russell ve tümevarım sorunu, |
11 | Analitik felsefe: L. Wittgenstein ve Viyana Okulu |
12 | Post Pozitivizm: Popper ve Kuhn |
13 | Post Pozitivizm: Lakatos ve Feyerabend |
14 | Bilimde evrim-devrim tartışması ve T. S. Kuhn. |
15 | Bilim sosyolojisi, bilim etiği |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
ÖÇ1 | ||||||
ÖÇ2 | ||||||
ÖÇ3 | ||||||
ÖÇ4 | ||||||
ÖÇ5 |