Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Tarih Öğretmenliği GK153 Bilim Tarihi ve Felsefesi Seçmeli 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilim, felsefe, bilimsel yöntem konularında bilgi sahibi birey yetiştirmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflan

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

​​​Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları​

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilim, felsefe, bilimsel yöntem açıklar
  • Bilim, felsefe, bilimsel yöntem yorumlar
  • Bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji,etik ve din ilişkileri kurar
  • Bilim ve paradigmalar açıklar
  • Yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri konusunda bilgi sahbi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim
2 Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim
3 Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim
4 İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim
5 İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim
6 Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe
7 Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe
8 Ara Sınav Haftası
9 aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm)
10 aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm)
11 aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm)
12 etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları;
13 etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları;
14 etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları;
15 yirminci ve yirmibirinci yüzyıllarda bilim eleştirileri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Kısa Sınav ve Hazırlığı 14 2 28
Final ve Hazırlığı 14 3 42

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5