Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans | GKS2015 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans | GKS2015 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Bilim, felsefe, bilimsel yöntem konularında bilgi sahibi birey yetiştirmek
-
Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
düz anlatım, sunum, ödev
yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim Tarihinin Kurucuları |
2 | Bilim Tarihinin Bir Disiplin Haline Gelmesi |
3 | Bilimsel Yöntem |
4 | Bilimin Temel İddiaları |
5 | Doğru Nedir? |
6 | ARA SINAV |
7 | Bilim ve Rasyonalite |
8 | Bilim ve Önvarsayım |
9 | Bilimin Sınırları |
10 | Bilim tarihi ve felsefesinin temel sorunları. |
11 | İslam dünyasında bilim. |
12 | Rönesans döneminde bilim. |
13 | Bilimsel Yöntemin Modern Yorumu |
14 | Bilim ve hümanizm |
15 | Bilimde Etik |
16 | Genel değerlendirme |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |