Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 | SGBE8116 | Bilim Tarihi | Zorunlu | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 | SGBE8116 | Bilim Tarihi | Zorunlu | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bilimin ortaya çıkışından itibaren izlediği yolları, bilimin gelişmesi-uygarlık ilişkisini kavrama.
-
Mısır, Grek uygarlıklarında bilim, Orta Çağ İslam dünyasında ve Orta Çağ Avrupasında bilim, modern bilimin doğuşu, çağımızda bilim.
Teorik anlatım
YOK
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim kavramının anlamı ve antik uygarlıklardaki görünümü üzerine genel bir tartışma |
2 | İlk yazılı kültürler olan Mısır ve Mezopotamya'da bilim |
3 | Antik Yunan dünyasında bilim |
4 | Orta Çağ Avrupası'nda ve İslam dünyasında bilimsel gelişmeler |
5 | Rönesansın bilim tarihinin gelişimine etkileri ve Rönesans biliminin genel özellikleri |
6 | Bilimsel devrimler çağına giden süreç ve yeniçağ biliminin öncü işaretleri |
7 | Ara sınav |
8 | Bilimsel devrimler çağı ve yeniçağ biliminin doğuşu |
9 | Yeni Çağ'ın büyük bilimsel kuramları; Galileo, Newton ve Kepler |
10 | Optik, Fizik, Kimya, Astoronomi, Matematik ve Tıp gibi başlıca bilimlerin Yeni Çağ'da kazandıkları yeni görünüm |
11 | Yakın dönem bilimi ve Newtoncu paradigmaya ilişkin başlıca sorunlar |
12 | Atom ve uzay çağı. Kuantum ve belirsizlik kuramları. Einstein paradigmasının genel özellikleri |
13 | Bilimin yirminci yüzyıldaki ve günümüzdeki genel yönelimleri. Yol açtığı sosyal, siyasi, ahlaki ve çevresel sorunlar |
14 | Bilimin doğasına, bilim tarih dersinde elde edilen genel bilgiler ışığında yeniden bakış |
15 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |