Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 BSB2002 Bilim ve Teknoloji Tarihi Seçmeli 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Fiziki evrenin, biyolojik ve psikolojik yapımızın işleyiş mekanizması hakkında genel bakış açısı kazanmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin ortaya çıkışı ve şuanki durumu: Mağaradan çıkış, ateş ve tekerlerin kullanımı, yer ve güneş merkezli evren modelleri, kozmoloji ve kozmogoni teorileri, termodinamik kıyamet, büyük patlama, büyük çatırdı, uzay ve zaman teoriler, Einstein'ın görelilik teorisi, uzay-zaman teorisi, saltık uzay ve zaman teorisi, elektromanyetik kuram, astromide son gelişmeler, genom, CRISPR, DNA'nın keşfi, Öklit geometrisi, Öklit dışı geometriler, Osmanlıda bilim ve teknoloji, İnternet ve bilgisayarın icadı, teknolojikleşme, dijitalleşme, transhümanizm, tasarım bebekler, farmakoloji, toplum 5.0, kuantum fiziği gibi konuları içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, soru-cevap, görsel, film ve multimedya analizleri, hikayeleştirme

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Fiziki evrenin, biyolojik, psikolojik ve sosyolojik yapıların işleyiş mekanizmasına dair genel bir sezgiye sahip olur.
  • Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etmeye istekli olur.
  • Büyük bilimsel kuramlar ve keşifler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilim ve teknoloji haberciliği yapma konusunda istekli olur; bilim ve teknolojinin hayatımıza katkısını fark eder.
  • Bilime katkı yapan kişi ve kurumları bilir; bilim ile sözde bilim, bilim insanı ile şarlatanlar arasında ayrım yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Mağaradan Marsa: Ateşin Kullanımı ve Uzay Araştırmalarına Ulaşan Süreçte Yaşanan Kritik Gelişmeler (cehalet, mitoloji ve bilgisizliğe karşı bilimin sunduğu aydınlık)
2 Kaostan Kozmosa: Evrenin başına ve sona dair büyük bilimsel teoriler; büyük patlama, standart model, büyük çatırtı, termodinamik kıyamet, yaratılış hipotezi ve teolojik kıyamet
3 Geometri: Uzay ve Zamanın Doğası; Öklit Geometrileri ve Öklit-dışı Geometriler; düzlem geometrileri, hiperbolik geometriler, Reimann, Gauss, Lobachevsky Geometrisi -1
4 Geometri: Uzay ve Zamanın Doğası; Öklit Geometrileri ve Öklit-dışı Geometriler; Thales, düzlem geometrileri, hiperbolik geometriler, Reimann, Gauss, Lobachevsky Geometrisi -2
5 Yer ve Güneş Merkezli Evren Modelleri: Aristoteles, Aristarkus, Batlamyus, Geosentrik model
6 Yer ve Güneş Merkezli Evren Modelleri: Kopernik, Kepler, Galilei, Güneş merkezli model
7 Klasik fizik kuramı: Galilei, Newton, Maxwell, Faraday-1
8 Ara sınav (vize)
9 Klasik fizik kuramı: Galilei, Newton, Maxwell, Faraday-2
10 Kuantum mekaniği: Planck hipotezi, Heisenberg kesinsizliği, Schrödinger'in kedisi, compton saçılması, standart kopenhagen yorumu, gizli değişkenler kuramı, bell eşitsizlikleri, Aspect deneyleri
11 Aletlerden Makinelere, Makinelerden Cihazlara, Teknikten Teknolojiye Geçiş: Kara sabandan ciplere teknolojinin seyri-2
12 Aletlerden Makinelere, Makinelerden Cihazlara, Teknikten Teknolojiye Geçiş: Kara sabandan ciplere teknolojinin seyri-2
13 Osmanlı ve İslam Dünyasında Bilisel Çalışmalar: Erken İslam Rönesansında Tıp, Astronomi, Botanik, Coğrafya, Havacılık, Haritacılık, Farmakoloji-1
14 Osmanlı ve İslam Dünyasında Bilisel Çalışmalar: Erken İslam Rönesansında Tıp, Astronomi, Botanik, Coğrafya, Havacılık, Haritacılık, Farmakoloji-2
15 Böcekten İnsana, İnsandan Süper İnsana: Evrim Teorisi, Mendel, DNA, GENOM Projesi, CRİSPR, Tasarım Bebekler, Transhümanizm, Posthümanizm, insan 2.0
16 Böcekten İnsana, İnsandan Süper İnsana: Evrim Teorisi, Mendel, DNA, GENOM Projesi, CRİSPR, Tasarım Bebekler, Transhümanizm, Posthümanizm, insan 2.0
17 Dönem sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5