Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İslam Tarihi ve Sanatları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2013 ITS7225 Bilimsel Araştırma Teknikleri Seçmeli 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

-

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dogru nedir? Bilim,teknik,teknoloji nedir? Tarihsel bilgi nedir? Birincil kaynaklara güven, Akil yürütme yöntemleri (Tümevarım, tümdengelim)
2 Akıl yürütme yöntemleri (tumevarım, tumdengelim analoji) çift taraflı akıl yürütmeye bağlı olarak Başlık oluşturma,Dolaylı bilgi türü nasıl aktarılır. Alıntı kuralları
3 Akıl yürütme yöntemleri (tumevarım, tumdengelim analoji) çift taraflı akıl yürütmeye bağlı olarak Başlık oluşturma,Dolaylı bilgi türü nasıl aktarılır. Alıntı kuralları, ARAŞTIRMA ETİĞİ
4 Alıntı kuralları, literatür değerlendirmeye giriş,
5 Tumevarim ve tumdengelim yöntemiyle hazırlanan metinler. Dolayli bilgilerde Alıntı kuralları. Metnin içindeki sebep sonuç ilişkileri. Algisal istikamet. Metin tahkikat nasil yapılır.
6 Metin tahkikat calismaları. Alıntı kuralları. Aktarılan bilgi. Eksik tumevarim. Tam tumevarim. Bilimsel akademik dil nasil olmali? Problem sorusu nasil oluşturulur? Problem durumu, alt problemler nasılsın oluşturulur? İlgili literatur calismalari örnekleri. Tablolarin Tam tumevarim ile yorumlanması. Genelleme. Problem durumu icinde literatüre atıfta bulunma.
7 Tumdengelim metni calismalari, akademik ahlak, problem sorusu olusturma. varsayim nedir? Hipotez nedir? Bilimsel onları çeşitleri. Literatur calismalari, meta analiz nasil yapılır? Sınırlamalar,(tarihi cografi ve sosyolojik) kapsam, verilen isleme ve toplama yöntemleri, boş bırakılan alan arastirma türleri ve modelleri ve fişleme. Meta analizde kategori oluşturma yaklaşımları. Frekans ve yüzdelik dilimi nedir? İstatistik yorumlarda tam tumevarim. Literatur degerlendirme süreci nasil olmali.
8 Tez formatı nasıl olmalı
9 Dini musiki araştırmalarında metodoloji nasil olmali? Arastirma türleri, tez konusu seçimi, arastirma modellerinde tarihsel betimsel ve laboratuvar araştırmaları
10 ARA SINAV
11 Akademik Doküman Formatları Tez ve Makale formatları
12 Bilimsel arastirmalarda genel teknikler Tumevarim, Tümdengelim ve Analoji çeşitleri
13 Bilimsel arastirmalarda değişken kavramı, anket,görüşme, gözlem, deney ve sosyometri yöntemleri.
14 Karşılaştırma çeşitleri (Tarihsel, Etnografik ve İstatistik), Anket, Gözlem ve Görüşme teknikleri

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi