Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği - 2014 | TF2010 | Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri | Zorunlu | 3 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği - 2014 | TF2010 | Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri | Zorunlu | 3 | 2,00 | 2 | 0 |
Öğrencilerin araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinmesi ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmesi amaçlanmaktadır. İletişimde güzel konuşma sanatı (retorik) ve sunum olgularının kapsamlı şekilde tekrarlamak. Öğrencileri etkili konuşma ve sunum konusunda bilinçlendirmek.
-
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi ve Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları
Açıklama, soru/cevap, danışma, sunum
Yok
Türkçe
Bilimsel Araştırma Yöntemleri & Nicel Araştırma Yöntemi, Fakülte Kitabevi, 264 s. Balcı, Ali 2001. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 12. Baskı, Pegem Yayınları, Ankara. Cebeci, Suat 2015. Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, 4. Baskı, Alfa Yayınları Ders Kitapları, 220 s Day, A. R. 2001. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, Çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, TÜBİTAK, Etkili Sunumlar için El Kitabı, TÜBİTAK Yayınları, Ankara,
YOk
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve Önem |
2 | Bilgi ve Bilginin Kaynağı |
3 | Bilimsel Bilgiye Erişim |
4 | Online Veri Tabanları |
5 | Sunu Hazırlama |
6 | Etkili Sunum |
7 | Raporlaştırma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Raporlaştırma |
10 | Kaynakça |
11 | Kaynakça Hazırlama |
12 | Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları |
13 | Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları |
14 | Problem Çözmenin Pratik Dayanakları. Bilim, İşlevi ve Sınıflandırılması |
15 | Bilimsel etik ve intihal |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |