Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO7040 | Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO7040 | Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı; karma araştırma yöntemlerinin (nicel ve nitel) öğrencilerce anlaşılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda nicel ve nitel paradigmalar için uygun stratejiler ele alınacaktır. Özel konular, sorunlar ve karma yöntemler kullanılarak, karşılaşılan hususlar ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Çeşitli karma modellerin eğitim ve insan hizmetleri için geçerli olacak şekilde tasarlanması ile pozitivizm ve yapılandırmacılık arasındaki çatışma incelenecektir.
-
Bu ders, uygulamalı eğitim alanlarında araştırma çalışmalarının tasarımına bir giriş sağlamaktadır. Araştırma çalışmalarının tasarımı ve uygulanması güncel eğitim sorunları ile bağlamsallaştırılmış ve gerçek dünyanın pratik kısıtlamaları dikkate alınmıştır. İşlenen konular, araştırma soruları/hipotezlerin formülasyonu, araştırma yapılarının operasyonel tanımları, örnekleme yöntemleri, deneysel ve yarı deneysel tasarımlar, iç ve dış geçerliliği olan tehditler, psikometrik ve istatistiksel yöntemler, nicel ve nitel araştırma, veri analizi ve araştırma raporu yazma gibi konuları içermektedir. Her bir ders araştırma tasarımı ve metodolojisinin belli bir yönüne odaklanıp, dergilerdeki ve araştırma raporlarındaki makalelerin metotları ile eğitimdeki önemli sorunları araştırır. Araştırmanın niteliği, tasarımın etkisi ve veri toplama yöntemleri tartışılacaktır. Dönem sonunda öğrenciler 20 sayfalık final ödevini tamamlayacak, öğrencilerin ilgisi dâhilinde bir araştırma taslağı hazırlanacaktır. Öğrenciler son araştırma önerisi üzerinde sunum hazırlayıp, sözlü olarak anlatacaktır.
Anlatma, sunum, tartışma, soru-cevap
-
Türkçe
Any basic guide to the use of SPSS statistical software Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Creswell, J. W. (2008) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon. Tashakoori, A. & Tedley, C. (2003). Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research. Thousand Oaks, CA: Sage Glesne, C. (2011). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction, (4th Edition). Boston, MA: Pearson Press American Psychological Association (APA). (2010). Publication Manual of the American Psychological Association. (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş) |
2 | Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş |
3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları |
4 | Nicel Araştırma İlkeleri |
5 | Nitel Araştırma İlkeleri |
6 | Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Ethical Considerations Etik Hususlar |
7 | Literatür Taraması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri |
10 | Araştırma Analizi |
11 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme |
12 | Karma Araştırma Yöntemleri, Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler |
13 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme |
14 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme |
15 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Araştırma ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |