Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Basım Teknolojisi - Doktora - 2014 | BST7009 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Basım Teknolojisi - Doktora - 2014 | BST7009 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.
-
-
-
-
Türkçe
Creswell, J. W. (2014). Nitel, Nicel Araştırma Deseni ve Karma Yöntem Yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir), Eğiten Kitap, Ankara. Creswell, J. W. (2009). Research Design: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methods Approaches, 3rd Edition Thousand Oaks, CA: Sage. Day, R.A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev.: G. A. Altay). Karasar, N. (2004). Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | "Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma süreçleri " |
2 | "Bilimsel araştırma yöntemleri (Nitel Araştırmalar) " |
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri (Nicel Araştırmalar) |
4 | Bilimsel araştırmada kullanılan ölçme araçları |
5 | Veri toplama süreçleri ve analiz yöntemleri |
6 | Geçerlilik ve güvenirlik kavramları |
7 | " Araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi" |
8 | Vize |
9 | "Etik ve meslek kavramı " |
10 | "Etik kuramları " |
11 | " Araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri" |
12 | "Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri " |
13 | "Yayın etiği ve temel ilkeleri " |
14 | "Yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri " |
15 | "Araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi ve tartışılması " |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 57,5 | 57,5 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Teorik Ders Saati | 1 | 30 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |