Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Resim-İş Öğretmenliği | EGT3005 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Resim-İş Öğretmenliği | EGT3005 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları, paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.); bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma deseninin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) öğrencilere kavratmak; araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak.
-
Bilimsel araştırmaya giriş & Bilimsel araştırmanın temelleri Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım) Bilimsel araştırmada temel kavramlar Araştırma konusu ve probleminin seçimi Eleştirel kaynak incelemesi Bilimsel araştırmada veri türleri ve veri toplama araçları: Anket & Gözlem Bilimsel araştırmada veri türleri ve veri toplama araçları: Mülakat & Dökümanlar Araştırmada ölçme ve ölçekler Örneklem ve örneklem türleri Nicel ve nicel veri analizi Araştırma raporunun hazırlanması
Proje-temelli (Öğrenme) Öğretim, Bireysel Proje, Sunuş Yoluyla Öğretim (Anlatım), Soru-Cevap, Tartışma, Slayt (PowerPoint) Gösterimi, Öğretmen Sunumu, Öğrenci Sunumu
Yok
Türkçe
Alanla ilgili tüm kaynaklar(liste çok uzun olduğundan burada verilmemiştir. Eğitim öğretim sırasında ders hocası tarafından öğrencilere bilahare iletilecektir
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilimin tarihsel gelişimi, bilimin tanımı ve işlevleri |
2 | Bilimin özellikleri ve bilim – araştırma ilişkisi |
3 | Araştırma çeşitleri ve betimsel araştırmalar |
4 | Deneysel araştırmalar |
5 | Araştırmanın giriş bölümü : Problem, amaç, hipotez |
6 | Hipotez çeşitleri ve hipotez test etmenin mantığı |
7 | Araştırmanın yöntem bölümü : Araştırma modeli |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Evren ve örneklem |
10 | Araştırma ve ölçme ilişkisi |
11 | Veri toplama araçları : gözlem ve görüşme |
12 | Veri toplama araçları : Anket ve ölçekler |
13 | Verilerin istatistik analizi ,manidarlık testleri ve hipotezlerin test edilmesi |
14 | Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve önerilerin hazırlanması |
15 | Nitel araştırma örnekleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |