Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT3005 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT3005 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları, paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.); bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma deseninin geliştirilmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) öğrencilere kavratmak; araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak.
-
Bilimsel araştırmaya giriş & Bilimsel araştırmanın temelleri Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım) Bilimsel araştırmada temel kavramlar Araştırma konusu ve probleminin seçimi Eleştirel kaynak incelemesi Bilimsel araştırmada veri türleri ve veri toplama araçları: Anket & Gözlem Bilimsel araştırmada veri türleri ve veri toplama araçları: Mülakat & Dökümanlar Araştırmada ölçme ve ölçekler Örneklem ve örneklem türleri Nicel ve nicel veri analizi Araştırma raporunun hazırlanması
Proje-temelli (Öğrenme) Öğretim, Bireysel Proje, Sunuş Yoluyla Öğretim (Anlatım), Soru-Cevap, Tartışma, Slayt (PowerPoint) Gösterimi, Öğretmen Sunumu, Öğrenci Sunumu
Yok
Türkçe
Ali Balcı . Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara, 2007. Ali D. Arseven. Alan Araştırma Yöntemi Ankara , 1993. Niyazi Karasar. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995. Saim Kaptan. Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara, 1995. Türker Baş. Anket nasıl hazırlanır ? Ankara, 2006.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilmenin yolları, olgusal ve kuramsal süreç |
2 | Araştırmaların sınıflandırılması |
3 | Nicel araştırma türleri |
4 | Nicel araştırma türleri |
5 | Nitel araştırma türleri |
6 | Nitel araştırma türleri |
7 | Araştırma sürecinin aşamaları, bilimde etik |
8 | Arasınav haftası |
9 | Problemi tanımlama ve literatür tarama |
10 | Değişkenler, hipotez, amaç ve sınırlılıklar |
11 | Örnekleme yöntemleri |
12 | Anket geliştirme |
13 | Gözlem |
14 | Görüşme |
15 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |