| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 | SGBE8113 | Bilimsel Yazım ve Yayın Etiği | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| ORPHEUS - Doktora Enstitü Seçimlik Ders - 2016 | SGBE8113 | Bilimsel Yazım ve Yayın Etiği | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı öğrencilerin literatür tarama becerilerini geliştirmek, bir makale yazma ve yayınlatmanın adımlarını öğrenmelerini sağlamak, okuduğu makaleyi eleştirel bakış açısı ile değerlendirme becerisi geliştirmek, etik kurul başvurusu yapabilmeyi ve
-
Literatür tarama, makale yazma ve yayınlatma, Kritik makale okuma, araştırma etiği, yayın etiği, etik kurul başvurus okuduğu makaleyi eleştirel bakış açısı ile değerlendirme becerisi geliştirmek, etik kurul başvurusu
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, örnek olay, ödev
Yok
Türkçe
-
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Bilimsel yazım |
| 2 | Bilimsel yayın kaynakları (Dergiler, indeksler, veri tabanları) |
| 3 | Yayın Etiği |
| 4 | Bilimsel makale türleri ve özellikleri |
| 5 | Araştırma makalesinin bölümleri |
| 6 | Makale yazma rehberleri |
| 7 | Araştırma makalesi okuma ve kritik etme |
| 8 | Arasınav |
| 9 | Etik kurul başvuru formunun hazırlanması |
| 10 | Tez önerisinin yazılması |
| 11 | Tez yazım kuralları |
| 12 | Bir makalenin hazırlanma ve yayınlanma süreci |
| 13 | Araştırma makalesi kritiği (Grup sunumu) |
| 14 | Araştırma makalesi kritiği (Grup sunumu) |
| 15 | Araştırma makalesi kritiği (Grup sunumu) |
| 16 | Ders çalışma haftası |
| 17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|
| ÖÇ1 | ||||||||||
| ÖÇ2 | ||||||||||
| ÖÇ3 | ||||||||||
| ÖÇ4 | ||||||||||
| ÖÇ5 |