Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans IO3051 Bilingualism and Bilingual Education Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin ana amacı çiftdillilik ve çiftdilli eğitim modellerinin tanımı ve çeşitleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere çiftdilliliğin sosyal, dilsel, toplumsal ve eğitimsel yönleri tanıtılacaktır. Bu dersi alanlar, çiftdillilik ve çiftdilli eğitim modellerinin tanımı ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynakları ve data örneklerini inceleme, farklı kaynaklardan araştırma yapma, ufak çaplı alan araştırması/proje

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Baker, C. (2011). Foundations of bilingual education and bilingualism. NY: Multilingual matters. Baker, C. (2014). A parents' and teachers' guide to bilingualism (Vol. 18). Bristol: Multilingual Matters. Bialystok, E. (2001). Bilingualism in development: Language, literacy, and cognition. Cambridge University Press. Cummins, J., & Swain, M. (2014). Bilingualism in education: Aspects of theory, research and practice. Routledge. García, O. (2011). Bilingual education in the 21st century: A global perspective. John Wiley & Sons. Hoffmann, C. (2014). Introduction to bilingualism. London: Routledge.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çiftdilliliğin tanımlarını ve özelliklerini anlamak
  • Farklı çiftdilli eğitim modellerinin özelliklerini anlamak
  • Çiftdilli öğrencilerin özelliklerini ve dil gelişimlerini nitelendirmek
  • Çiftdilli öğrenciler için uygun dil öğrenme material ve tekniklerini kullanmak
  • Çiftdilli eğitim ortamlarını değerlendirebilmek için çiftdilli eğitim modellerini kullanıp faydalanabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı
2 Anadil edinimi ve ikinci dil edinimi
3 Çiftdilli çocukların dil edinimi
4 Çiftdilli beyin
5 Çiftdilliliğin tanımı ve çeşitleri
6 Erken yaşta ve ileri yaşta çiftdillilik
7 Çiftdilliliğin dilbilimsel, sosyokültürel, tarihsel ve siyasi temelleri
8 Arasınav Haftası
9 Diller-arası geçiş ve akışkanlık
10 Çiftdilli eğitim
11 Çiftdilli eğitim modelleri
12 Çiftdilli eğitim modelleri devam
13 Çiftdilli okuryazarlık
14 Çiftdilli ortamlar için öğretmen eğitimi
15 Ders Tekrarı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 1 15 15
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5