Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | IO3051 | Bilingualism and Bilingual Education | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans | IO3051 | Bilingualism and Bilingual Education | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin ana amacı çiftdillilik ve çiftdilli eğitim modellerinin tanımı ve çeşitleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
-
Bu derste öğrencilere çiftdilliliğin sosyal, dilsel, toplumsal ve eğitimsel yönleri tanıtılacaktır. Bu dersi alanlar, çiftdillilik ve çiftdilli eğitim modellerinin tanımı ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynakları ve data örneklerini inceleme, farklı kaynaklardan araştırma yapma, ufak çaplı alan araştırması/proje
Yok
İngilizce
Baker, C. (2011). Foundations of bilingual education and bilingualism. NY: Multilingual matters. Baker, C. (2014). A parents' and teachers' guide to bilingualism (Vol. 18). Bristol: Multilingual Matters. Bialystok, E. (2001). Bilingualism in development: Language, literacy, and cognition. Cambridge University Press. Cummins, J., & Swain, M. (2014). Bilingualism in education: Aspects of theory, research and practice. Routledge. García, O. (2011). Bilingual education in the 21st century: A global perspective. John Wiley & Sons. Hoffmann, C. (2014). Introduction to bilingualism. London: Routledge.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Anadil edinimi ve ikinci dil edinimi |
3 | Çiftdilli çocukların dil edinimi |
4 | Çiftdilli beyin |
5 | Çiftdilliliğin tanımı ve çeşitleri |
6 | Erken yaşta ve ileri yaşta çiftdillilik |
7 | Çiftdilliliğin dilbilimsel, sosyokültürel, tarihsel ve siyasi temelleri |
8 | Arasınav Haftası |
9 | Diller-arası geçiş ve akışkanlık |
10 | Çiftdilli eğitim |
11 | Çiftdilli eğitim modelleri |
12 | Çiftdilli eğitim modelleri devam |
13 | Çiftdilli okuryazarlık |
14 | Çiftdilli ortamlar için öğretmen eğitimi |
15 | Ders Tekrarı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |