Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Siber Güvenlik Tezsiz Yüksek Lisans II. Eğitim | SGP7009 | Bilişim Hukuku | Seçmeli | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Siber Güvenlik Tezsiz Yüksek Lisans II. Eğitim | SGP7009 | Bilişim Hukuku | Seçmeli | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilişim hukuku alanında geniş bir perspektif sunarak dijital dünyanın hukuki boyutlarını anlamalarını sağlamaktır. Dijitalleşmenin hızla ilerlediği günümüzde, bilişim hukuku özellikle kişisel verilerin korunması, elektronik ticaretin düzenlenmesi, fikri mülkiyet hakları, siber suçlar ve güvenlik, elektronik imza kullanımı gibi konuları içeren çok katmanlı ve dinamik bir alanı kapsar. Bu bağlamda, dersin ana hedefi, öğrencilere bilişim hukukundaki temel kavramları öğretmek, hukuki düzenlemeleri anlamalarını sağlamak ve dijital ortamda ortaya çıkabilecek hukuki sorunlara çözüm geliştirebilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ayrıca, ders, öğrencilerin etik ve profesyonellik ilkelerini bilişim hukuku bağlamında anlamalarını, güncel hukuki gelişmeleri takip etmelerini ve bu gelişmeleri kritik bir bakış açısıyla değerlendirmelerini teşvik eder. Bu sayede, öğrenciler hem bireysel hem de kurumsal düzeyde bilişim hukukuyla ilgili konularda bilinçli ve etkin bir şekilde hareket edebilecekleri bir temel oluşturacaklardır.
-
"Bilişim Hukuku" dersi, öğrencilere bilişim hukuku alanında temel kavramları, kişisel verilerin korunması, elektronik ticaret hukuku, fikri mülkiyet hukuku, siber suçlar ve elektronik imza gibi konuları içeren geniş bir içeriği kapsar. Ayrıca, güncel düzenlemeler, e-devlet uygulamaları, gizlilik, internet özgürlüğü, etik ve profesyonellik gibi konular da ele alınarak öğrencilere dijital dünyada karşılaşabilecekleri hukuki sorunlara yönelik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders süresince öğrencilere proje çalışmaları, grup tartışmaları, öğrenci sunumları ve hukuki metin analizleri gibi etkileşimli öğrenme yöntemleri uygulanır. Dersin sonunda öğrencilerin genel bilgi ve becerilerini ölçmek amacıyla bir final sınavı yapılırken, aynı zamanda öğrencilerin hazırladıkları projeleri sınıfa sunmaları ve ders değerlendirmesi gerçekleştirilir.
Teorik dersler ve konu anlatımları Öğrenci sunumları ve tartışmalar Grup çalışmaları ve projeler Hukuki metin analizleri ve vaka incelemeleri Hukuki güncel olayların incelenmesi
Gerekli Değil
Türkçe
Bilişim ve Teknoloji Hukuku Dr. Öğr. Üyesi Şerafettin Ekici
https://sg.fbe.marmara.edu.tr
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilişim Hukukuna Giriş |
2 | Kişisel Verilerin Korunması Hukuku |
3 | Elektronik Ticaret Hukuku |
4 | Fikri Mülkiyet Hukuku ve Bilişim |
5 | Siber Suçlar ve Hukuki Yönleri |
6 | Elektronik İmza ve Hukuki Statüsü |
7 | Ara Sınav ve Değerlendirme |
8 | Bilişim Hukukunda Güncel Gelişmeler |
9 | Bilişim Hukuku Uygulamaları ve Örnek Olaylar |
10 | E-Devlet ve Hukuki Boyutları |
11 | Bilişim Hukuku Etik ve Profesyonellik |
12 | Gizlilik ve İnternet Özgürlüğü |
13 | Araştırma ve Proje Sunumu Hazırlığı |
14 | Araştırma ve Proje Sunumları |
15 | Araştırma ve Proje Sunumları - II |
16 | Araştırma ve Proje Sunumları - III |
17 | Final Sınavı ve Değerlendirme |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 1 | 17 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 17 | 3 | 51 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |