Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | MB4005 | Bilişim Öğretim Programları | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | MB4005 | Bilişim Öğretim Programları | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarının gelecekte öğretmenliğini yapacakları dersin müfredatı, ve bu derste kullanılan öğretim yöntemi, strateji ve teknikleri, derste kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
-
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; bilişim dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel bilişim dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; ihtiyaç duyulan öğretmen yeterlilikleri.
Sunuş yoluyla öğretim, İşbirlikli öğrenme, proje temelli öğrenme.
yok
Türkçe
Gülbahar, Y. (2020). Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Demirel, Özcan.(2020) Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya(27.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
http://bote.aef.marmara.edu.tr/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Tanıtımı |
2 | Eğitim Programlarıyla ilgili Temel Kavramlar |
3 | Bilişim Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi |
4 | BÖTE Programının Amaçları ve Tarihçesi |
5 | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi Öğretmenliği Yeterlilikleri |
6 | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Yaklaşımı ve İçeriği |
7 | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinin Geliştirmeyi Amaçladığı Beceriler |
8 | Ara Sınav |
9 | Bilgisayar Bilimi Eğitimi Kapsam ve Önemi |
10 | Bilgisayar Bilimi Eğitimi için Öğretim Yaklaşımları-1 |
11 | Bilgisayar Bilimi Eğitimi için Öğretim Yaklaşımları-2 |
12 | Bilgisayar Bilimi Eğitimine Yönelik Değerlendirme Yöntemleri |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |