Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği GK104 Bilişim Teknolojileri Zorunlu 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adayı görev yapacağı okulda gerek kendi derslerinde gerekse diğer hocaların derslerinde ihtiyaç duyulabilecek bilişim teknolojileri konusunda farkındalık ve kullanabilme düzeyini arttırabilmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimde bilgi sistemleri ve bilgisayara giriş, bilgisayarların gelişimi, bilgisayar sisteminin ana bileşenleri, işletim sistemleri, yardımcı yazılımlarının tanıtımı, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunum programları, yayın tasarım programları, teknik diyagram ve çizim programları, bilgisayar ve internet güvenliği, bilgisayar ve etik, veri ve veritabanına giriş, sql veri tipi, html etiketleri ile web sitesi tasarımı, macromedia dreamweaver ile web sitesi tasarımı, e-posta yazılımı düzenleme, bilgisayar ergonomisi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Laboratuar uygulamaları, grup ve bireysel projeler İşbirlikli öğrenme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilgisayar Kullanımı ve Internet. M., Balay, N., Erses, Ekin Kitabevi, 2007 Bilgisayara Giriş. Editör U., Başboğaoğlu, Altun, İstanbul, 2005. Bilgisayara Giriş. H., Altun, İstanbul, 2007 Yeni Başlayanlar için Bilgisayar, O. Gürkan, Nirvana Yayınları, Ankara, 2007

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgisayar temel parçalarını tanır
  • Bilgisayar çalışma sistemini anlar
  • Donanım -Yazılım uyum ve çalışma biçimini bilir
  • İşletim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir
  • Sunu Hazırlama Programlarını tanır
  • Microsoft Powerpoint programını kullanır.
  • Veritabanı Hazırlama Programlarını tanır
  • Microsoft Access programını kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş, bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme
2 Problem çözme kavramları ve yaklaşımları
3 Algoritma ve akış şemaları
4 Bilgisayar sistemleri, yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar
5 İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri
6 Dosya yönetimi, yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar)
7 Kelime işlem programları, hesaplama/tablo/grafik programları
8 Vize haftası
9 Sunu programları, masaüstü yayıncılık
10 Veri tabanı yönetim sistemleri, web tasarımı
11 Eğitimde internet kullanımı, iletişim ve işbirliği teknolojileri
12 Güvenli internet kullanımı, bilişim etiği ve telif hakları
13 Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri
14 Dersin değerlendirilmesi
15 Çalışma Haftası
16 Çalışma Haftası
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 15 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 2 15 30
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 15 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 15 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8