Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği BTAE205 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilişim öğrenme ve öğretme yaklaşımları

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders kapsamında 3 adet grup ve 2 adet bireysel projeler oluşturulur. Öğrencilerden portfolyo geliştirmeleri beklenir. Projelerin detaylı açıklaması aşağıda verilmiştir. Proje I: Öğrencilerden, kura ile çekmiş oldukları ve Bilgisayar eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarından birini çözmeye yönelik materyal hazırlamaları istenir ( Bireysel proje). Proje 2:Belirlenen bir konu için Bilgisayarsız bilgisayar bilimleri bağlamında etkinlik planlamaları istenir ( Grup projesi ). Proje 3: İlk ve Ortaöğretimde okutulan bilgisayar ders kitaplarından birini içerik ve tasarım açısından değerlendirmeleri istenir ( Grup projesi ). Proje 4:Bir öğrenme modeli seçilerek, ders kitabından belirlenen bir konu için bu öğrenme modeline göre ders hazırlanması beklenir. Video kaydı yapılan ders Epuzzle da akran değerlendirmesine sunulur ( Grup projesi ). Proje 5: Bütün bir dönem boyunca yapmış oldukları etkinlikleri değerlendirdikleri bir dijital öykü hazırlamaları beklenir ( Bireysel proje).

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

 Eralp Altun (Editör), Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel öğretim Yöntemleri I-II”,Pegem Akademi, 2015.  Behçet Oral (Editör), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Pegem Akademi, 2014.  Sami Şahin (Editor) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Pegem akademi,Ankara, 2013  Yasemin Gülbahar, Hasan Karal, Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Pegem Akademi 2018  Yasemin Gülbahar (Editör) Bilgi İşlemsel düşünmeden programlamaya, Pegem Akademi, 2017

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
  • Bilişim öğretiminde öğretim yaklaşımları
  • Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar: Yaklaşım, strateji, yöntem ve teknik.
2 Çoklu zeka kuramı ve Düşünme Becerileri
3 Davranışçılık Kuramı
4 Yapılandırmacılık Kuramı
5 İnşacılık (Constructionism) Kuramı
6 Proje Tabanlı Öğrenme
7 Mobil Öğrenme
8 Ara Sınav Haftası
9 İşbirliğine Dayalı Öğrenme
10 Probleme Dayalı Öğrenme
11 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı (STEM)
12 Görev Temelli Öğrenme
13 Tasarım Tabanlı Öğrenme
14 Bağlı (Anchored) Öğrenme
15 Kuantum Öğretim
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 9 18
Proje ve Hazırlığı 3 9 27
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 1 8 8
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 9 9
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 13 13
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5