Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE205 | Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE205 | Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Bilişim öğrenme ve öğretme yaklaşımları
-
Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Ders kapsamında 3 adet grup ve 2 adet bireysel projeler oluşturulur. Öğrencilerden portfolyo geliştirmeleri beklenir. Projelerin detaylı açıklaması aşağıda verilmiştir. Proje I: Öğrencilerden, kura ile çekmiş oldukları ve Bilgisayar eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarından birini çözmeye yönelik materyal hazırlamaları istenir ( Bireysel proje). Proje 2:Belirlenen bir konu için Bilgisayarsız bilgisayar bilimleri bağlamında etkinlik planlamaları istenir ( Grup projesi ). Proje 3: İlk ve Ortaöğretimde okutulan bilgisayar ders kitaplarından birini içerik ve tasarım açısından değerlendirmeleri istenir ( Grup projesi ). Proje 4:Bir öğrenme modeli seçilerek, ders kitabından belirlenen bir konu için bu öğrenme modeline göre ders hazırlanması beklenir. Video kaydı yapılan ders Epuzzle da akran değerlendirmesine sunulur ( Grup projesi ). Proje 5: Bütün bir dönem boyunca yapmış oldukları etkinlikleri değerlendirdikleri bir dijital öykü hazırlamaları beklenir ( Bireysel proje).
yok
Türkçe
Eralp Altun (Editör), Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel öğretim Yöntemleri I-II”,Pegem Akademi, 2015. Behçet Oral (Editör), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Pegem Akademi, 2014. Sami Şahin (Editor) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Pegem akademi,Ankara, 2013 Yasemin Gülbahar, Hasan Karal, Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Pegem Akademi 2018 Yasemin Gülbahar (Editör) Bilgi İşlemsel düşünmeden programlamaya, Pegem Akademi, 2017
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar: Yaklaşım, strateji, yöntem ve teknik. |
2 | Çoklu zeka kuramı ve Düşünme Becerileri |
3 | Davranışçılık Kuramı |
4 | Yapılandırmacılık Kuramı |
5 | İnşacılık (Constructionism) Kuramı |
6 | Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Mobil Öğrenme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
10 | Probleme Dayalı Öğrenme |
11 | Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı (STEM) |
12 | Görev Temelli Öğrenme |
13 | Tasarım Tabanlı Öğrenme |
14 | Bağlı (Anchored) Öğrenme |
15 | Kuantum Öğretim |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 9 | 27 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |