Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ2061 | Bireysel Çalgı Eğitimi III: Gitar | Seçmeli | 3 | 3,00 | 1 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ2061 | Bireysel Çalgı Eğitimi III: Gitar | Seçmeli | 3 | 3,00 | 1 | 0 |
Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve öneminin kavratılması.Gitarın teknik yapısı, ses sınırı ve kapasitesi, çok sesli kullanımı hakkında çalışma ve bilgiler. Gitarın müzik tarihindeki dönemlere göre Uluslar arası ve Ulusal dağarının kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda gitar müziğinin, çok seslendirme, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin eserlere uygulanarak öğretimi. Çalgısını disiplinli, düzenli, planlı çalışmasıyla başka alanlarda ve sanat dallarına bilgi transferi yapabilme becerilerinin kazandırılması
-
1- Enstrümanının, fiziksel, yapısal, teknik özelliklerini tanıyabilme.
Tümden gelim, tüme varım, soru-yanıt, yaparak yaşayarak öğrenme.
Yok
Türkçe
M.R. ARENAS 1-7 metodları, M. CARCASSI, D. AGUADO, G. PAPARARO, M. GIULIANI gibi besteci ve gitar eğitimcilerinin ilgili yayınları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Geçen dönemin genel genel tekrarı ve son çalışılan etüt ve parçaların yeniden çalışılması. |
2 | Legato, stakato, non legato gibi teknik ve dinamiklerin ilgili etütler verilerek kavratılması |
3 | Flajöle, armonik çalma tekniğinin verilmesi ve 12. 5. ve 7. 19. pozisyonlardaki doğal armonikler. |
4 | Sağ ve sol el parmak bağımsızlaştırma ve açma etütleri. |
5 | Farklı parmaklara vurgu vererek arpej çalışmalarının geliştirilmesi. |
6 | Üç diyez ve üç bemol major ve minör gamların çeşitli ritmik varyasyonlarla çalınması. |
7 | Sağ el kontrol çalışmaların geliştirilmesi ve yeni çeşitlerinin uygulanması. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Üçlü aralıklı major ve minör gamların çalışılması. |
10 | Bare tekniğini geliştirme alıştırmaları yarım ve tam bare uygulamaları. |
11 | Rönesans dönemi sonorite tekniği ve Rönesans bestecilerinin basit süitlerine ve parçalarına giriş. |
12 | Farklı parmaklarla tril yapma tekniği ve parçalara uyarlanması. |
13 | Süit formunun incelenmesi ve süit formu danslarına giriş. |
14 | Verilen etütler üzerinde geliştirme ve dinamik çalışmalırı. Teknik çalışma ve gamlarda tempo. |
15 | Bütün eserlerde tempo, dinamik ve yorum çalışmaları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |