Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ4064 | Bireysel Çalgı Eğitimi VIII: Bağlama | Seçmeli | 8 | 3,00 | 1 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ4064 | Bireysel Çalgı Eğitimi VIII: Bağlama | Seçmeli | 8 | 3,00 | 1 | 0 |
Bağlama çalmayı öğrenerek gerek halk ezgilerini gerekse de farklı müzik tür/çeşitleri ezgilerini seslendirebilme yeterliliğini kazanarak öğretmenlik mesleği sürecinde kullanabilmek.
-
Bağlama: Bağlama çalgısı hakkında genel bilgiler, tarihi gelişimi, Türk Halk Müziği’ndeki yeri ve önemi, teknik özellikleri, bağlama yapımı ve icracıları, bağlama çalarken vücudun durumu, oturuş ve tutuş özellikleri, ses alanı ve pozisyonları, bos tellerde teknik seviyeyi geliştirecek sağ el çalışmaları, temiz baskı için egzersiz çalışmaları ve her iki çalışmayı içeren senkron çalışmaları, çeşitli makam dizilerinde dizi, gam, pozisyon çalışmaları yapabilme, Ankara, Orta ve Batı Karadeniz, Orta Anadolu yörelerinden çeşitli halay ve kaşık havaları hakkında bilgi edinme ve yöresel çalım teknikleriyle bu eserleri icra edebilme ve repertuvar oluşturma.
Birebir uygulamalı çalışma ile: Çeşitli bağlama ve çalgı metotları başta olmak üzere halk ezgileri üzerinde çalışmalar yapmak.
YOK
Türkçe
Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota) Türk Halk Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa Hoşsu, İzmir, 1997 Bağlama Albumü, Mehmet Ali Özdemir, 2014
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması/Bağlamanın okul-müzik eğitimindeki yeri ve önemi; |
2 | Bağlama Çalmada Kullanılan İşaretler ve Parmak numaralarının öğretilmesi/ Akort Sistemi/İkinci Çizgi "Do" Anahtarının Öğretilmesi |
3 | Bağlama ile doğru oturuş ve tutuş pozisyonunu kavrayabilme, sağ ve sol el tutuşlarının öğretilmesi |
4 | Nota Kalıplarına Göre Tezene vuruşları (Sağ El Tekniği)/Sol El Parmaklarını Yerleştirilmesi / Sağ ve Sol El Kordinasyonunun Sağlanması |
5 | Re, Mi…Do, Re seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi/1, 2, 3, 4, 5 nolu kalıpların |
6 | Alıştırmalar (1-11)/Etüt-1,2,3 /Basit Ezgiler Üzerinde Çalışmalar |
7 | Ara Sınava Hazırlı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Genel Tarama(Çırpma) Tezenesinin Öğretilesi ve Örnek Ezgiler Üzerinde Çalışmalar |
10 | Çalışmalara Devam Edilmesi (Yeni Kalıplar(6, 7, 8)/ Etüt, Alıştırma Çalışmaları/Yeni Ezgiler) |
11 | İnce Re, Mi, Fa, So Seslerinin Bağlamadaki Yerlerinin Öğretilesi, |
12 | Karadeniz Tezenesinin Öğretilesi ve Örnek Ezgiler Üzerinde Çalışmalar |
13 | 5/8,7/8,9/8 Ezgilerin Karadeniz Tezenesi İle Çalışılması |
14 | Karadeniz Tezenesine Devam Edilmesi |
15 | Etüt 4 Çalışılması/ Süit-1 in Çalışılması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |