Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans BYL257 Bitki Morfolojisi ve Sistematiği I (Tohumsuz ) Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tohumsuz (sporlu) bitkilerin en basit formlarından en gelişmiş olanlarına kadar tüm grupların öğrenciler tarafından öğrenilmesini sağlamaktır. Her gruptaki bitkiler tanıtılırken, bitkilerin sistemdeki yerleri, morfolojik yapıları, özellikleri ve hayat devreleri verilir. Eekonomik değerleri üzerinde durulur.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tohumsuz (sporlu) bitkilerin en basit formlarından en gelişmiş olanlarına kadar tüm grupların öğrenciler tarafından öğrenilmesini sağlamaktır. Her gruptaki bitkiler tanıtılırken, bitkilerin sistemdeki yerleri, morfolojik yapıları, özellikleri ve hayat devreleri verilir. Eekonomik değerleri üzerinde durulur.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, Power point sunumları, problem çözme, sorgulama tabanlı öğretim.

Staj Durumu

Bu dersin zorunlu stajı yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

A.Çırpıcı, Tohumsuz (Sporlu) Bitkiler Sistematiği, Dersotları, İstanbul, 2005 Aydın, A.: Sporlu Bitkiler Sistematiği I (Algler), İstanbul, 1991. Güner, H. ve Aysel, V.: Tohumsuz Bitkiler Sistematiği I (Algler), İzmir, 1996. Güner, H., Aysel, V. ve Sukutar, A.: Tohumsuz Bitkiler Sistematiği II (Mantarlar, Likenler), İzmir, 1996. The Oxford Book of Flowerless Plants, Oxford University Press, 1979,

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Doğadaki sporlu (Çiçeksiz,Tohumsuz) bitkilerin genel yapıları, üremeleri ve yaşadıkları ekolojik ortam hakkında bilgi edinmiş olacaklardır. (PÇ 2-2)
  • Başlıca (ana) bitki gruplarının yaşam döngülerini öğrenmiş olacaklardır. (PÇ 5-2).
  • Alg, Mantar, Liken, Karayosunları ve Eğreltileri kolaylıkla ayırt edebilecek bilgi ve deneyime sahip olacaklardır. (PÇ 2-2; PÇ 5-3).
  • Bu grupta yer alan bitkilerden ekonomik değeri olan, besin ve drog olarak kullanılan bitkileri öğrenmiş ve tanımış olacaklardır. (PÇ 9-1).
  • Tohumsuz bitkilerin morfolojilerine dair bilgi edinmiş olacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bitki sistematiğinin amacı. Bitkilerin adlandırma kuralları. Bitkilerin sıflandırılmasının ana hatları.
2 Bitkilerde üreme ve döl almaşları.
3 Alglerin ekolojisi. Cyanophyta (Mavi-Yeşil algler)
4 EUGLENOPHYTA, CRYSOPHYTA, BACILLARIOPHYTA (Diyatomeler), XANTHOPHYTA
5 CHLOROPHYTA (Yeşil algler)
6 Phaeophyta (Kahverengi algler); Rhodophyta(Kırmızı algler).
7 MYCOPHYTA (Mantarlar): Mxomycetes, Cytridiomycetes, Oomycetes, Zygomycetes
8 Ara Sınav
9 MYCOPHYTA (Mantarlar): Ascomycetes (Asklı mantarlar)
10 MYCOPHYTA (Mantarlar): Basidiomycetes (Bazidli Mantarlar)
11 LİCHENES (Likenler)
12 BRYOPHYTA (Karayosunları): Hepaticaeae (Ciğerotları).
13 BRYOPHYTA (Karayosunları): Musci (Yapraklı karayosunları)
14 PTERİDOPHYTA (Eğreltiler): Psilophytae, Lycopodiatae (Kibritotları), Equisetatae (Atkuyrukları)
15 PTERİDOPHYTA: Filicatae (Eğreltiotları)
16 Çalışma Haftası
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 14 3 42
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 13 1 13
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5