Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Biyoloji - Lisans | BYL2026 | Bitki Morfolojisi ve Sistematiği II-Tohumlu | Zorunlu | 4 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Biyoloji - Lisans | BYL2026 | Bitki Morfolojisi ve Sistematiği II-Tohumlu | Zorunlu | 4 | 5,00 | 2 | 2 |
1. Bu bilim dalının, hangi ihtiyaçlara binaen, ya da hangi eksiklikleri tamamlamak üzere ve nasıl doğduğunu, hangi aşamalardan geçtiğini, hangi bilim adamlarının emek sarfettiğini ve bugünlere nasıl ulaştığını öğretmek. 2. Bitki taxonlarının, bilimsel olarak nasıl adlandırıldığını (Nomenclature), bunun hangi kurallar dâhilinde yapıldığını, nasıl sınıflandırıldığını (Classification), sınıflandırmanın hangi mantığa dayandığını, kriterlerinin neler olduğunu, adlandırılmış ve sınıflandırılmış olan herhangi bir taxonun, tanıtımının (Description) nasıl yapılacağını, bunun hangi kriterlere dayandığını öğretmek. 3. Zaman içinde gelişim süreci boyunca ortaya atılmış sınıflandırma sistemlerini ve bu sistemlerin özelliklerini tanıtmak. 4. Bitki taxonlarının sınıflandırılmasında, hangi kategorilerin kullanıldığını, bunların sabit olan sırasını, belirli bir standart takısı bulunanların bu takılarının neler olduğunu, örneklerle öğretmek. 5. Bitki Sistematiği biliminin temel taşlarından olan ‘Species (Tür)’, ‘Genus (Cins)’, ‘Familia (Familya)’ ‘Endemik’, ‘Cosmopolitan (Kozmopolit) vs. gibi kavramları öğretmek. 6. ‘Herbarium’ kavramını, bunun nasıl doğduğunu, gerekliliğini ve özelliklerini öğretmek. 7. Divisio Spermatophyta (Tohumlu Bitkiler)’nın özelliklerini, detaylı olarak öğretmek 8. Subdivisio Gymnospermae (Açık Tohumlu Bitkiler)’nin özelliklerini detaylı olarak öğretmek 9. Subdivisio Gymnospermae üyesi bâzı önemli familiarı, bu familialara mensup başlıca taxonları tanıtmak (Ayrıca öğrenci, bu taxonlardan bâzılarını, dersin laboratuarında görüp incelemek suretiyle de, bilgilerini pekiştirecektir). 10. Subdivisio Angiospermae (Kapalı Tohumlu Bitkiler)’nin özelliklerini, detaylı olarak öğretmek 11. Classis Magnoliopsida /Dicotyledoneae Grubu’nun özelliklerini detaylı olarak öğretmek. Bu gruba mensup önemli familiaları ve bu familialara mensup taxonları, örneklerle öğretmek (Ayrıca öğrenci, bu taxonlardan bâzılarını, dersin laboratuarında görüp incelemek suretiyle de, bilgilerini pekiştirecektir). 12. Classis Liliopsida / Monocotyledoneae Grubu’nun özelliklerini detaylı olarak öğretmek. Bu gruba mensup önemli familiaları ve bu familialara mensup taxonları, örneklerle öğretmek (Ayrıca öğrenci, bu taxonlardan bâzılarını, dersin laboratuarında görüp incelemek suretiyle de, bilgilerini pekiştirecektir). 13. Nihayet, tüm bu bilgilerin ışığında, Doğa’daki olağanüstü ve hârikulâde bir bitki çeşitliliği bulunduğunu, bunların, İlâhî bir nizam dahilinde hayatlarını sürdürdüklerini, ürediklerini, faaliyetlerini, hiç şaşmadan yerine getirdiklerini ve genel olarak da, Doğa’nın işleyişini öğretmek.
-
Sistematik Kategoriler (Divisio, Classis, Ordo, familia, Genus, Species, Subspecies, Varietas) ve özellikleri, bitkilerin adlandırılması (Nomenclature) ve kuralları; Bitki örneklerinin toplanması ve herbarium örneği haline getirilmesi; Bitkileri sınıflandırma sistemleri : yapay sistemler, mekânik sistemler, doğal sistemler, filogenetik sistemler; Divisio Spermatophyta (Tohumlu Bitkiler)’nın genel özellikleri; Subdiviio Gymnospermae’nin (Açık Tohumlu Bitkiler) genel özellikleri ve Gymnospermae familiaları: Cycadaceae, Ginkgoaceae, Pinaceae, Cupressaceae, Taxaceae, Ephedraceae; Subdivisio Angiospermae’nin (Kapalı Tohumlu Bitkiler) genel özellikleri, hayat devresi, çift döllenme; Classis Magnoliopsida / Dicotyledoneae ‘nin genel özellikleri, Dicotyledoneae familiaları: Magnoliaceae, Lauraceae, Piperaceae, Aristolochiaceae, Nymphaeaceae, Ranunculaceae, Papaveraceae, Platanaceae, Hamamelidaceae; Ulmaceae, Moraceae, Urticaceae, Juglandaceae, Fagaceae, Cactaceae; Chenopodiaceae, Caryophyllaceae, Polygonaceae, Theaceae, Malvaceae, Nepenthaceae; Cistaceae, Cucurbitaceae, Salicaceae, Brassicaceae / Cruciferae, Rosaceae; Fabaceae /Leguminosae, Euphorbiaceae, Vitaceae, Apiaceae / Umbelliferae, Solanaceae, Convolvulaceae; Lamiaceae / Labiatae, Oleaceae, Scrophulariaceae, Campanulacerae, Rubiaceae, Asteraceae /Compositae; Classis Liliopsida / Monocotyledoneae ‘nin genel özellikleri, Monocotyledoneae familiaları: Alismataceae, Potamogetonaceae, Arecaceae, Araceae, Lemnaceae, Commelinaceae, Juncaceae, Poaceae /Gramineae, Musaceae, Liliaceae,Irıdaceae, Orchidaceae.
‘Bitki Morfolojisi ve Sistematiği –II (Tohumlu Bitkiler)’ dersi, ‘Sözlü Anlatım’ şeklinde verilmektedir. Ayrıca, öğrencilere, yazılı not da sunulmaktadır. Bunun yanında, öğrencilere, ders esnasında sık sık konu ile ilgili sorular sorulmakta, öğrencilerin konu ile ilgili soruları da cevaplanmaktadır. Bu suretle, öğrencilerin de derse aktif olarak iştirak etmeleri amacı güdülmektedir. Dersin laboratuarında da, öğrencilere, ders konuları ile paralelite arzedecek şekilde bitki örnekleri gösterilmekte, tanıtılmakta ve incelenmektedir. Bu suretle, dersi alan öğrencilerin, teorik bilgilerini, pratik ile pekiştirmeleri sağlanmaya çalışılmaktadır.
Yok
Türkçe
1. HUTCHINSON, J., 1960, The Families of Flowering Plants, Vol. I: Dicotyledons, MacMillan & Co. Ltd., London. 2. HUTCHINSON, J., 1964, The Families of Flowering Plants, Vol.I I: Monocotyledons, MacMillan & Co. Ltd., London. 3. ENGLER, A., 1964, Syllabus der Pflanzenfamilien, II. Band : Angiospermen, Übersicht über die Florengebiete der Erde, Gebrüder Borntraeger, Berlin. 4. HEYWOOD, V.H., 1978, Flowering Plants of the World, Oxford Univ. Pres, Oxford. 5. JONES, S.B. and LUCHSINGER, A.E., 1987; Plant Sysytematics, McGraw-Hill Book Company, New York. 6. BALTISBERGER, M., 1997, Systematische Botanik, Einheimische Farn und Samenpflanzen, 2. Auflage, vdf Hochschulverlag AG an der ETH, Zürich.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sistematik Kategoriler (Divisio, Classis, Ordo, familia, Genus, Species, Subspecies, Varietas) ve özellikleri, bitkilerin adlandırılması (Nomenclature) ve kuralları |
2 | Bitki örneklerinin toplanması ve herbarium örneği haline getirilmesi; Bitkileri sınıflandırma sistemleri : yapay sistemler, mekânik sistemler, doğal sistemler, filogenetik sistemler |
3 | Divisio Spermatophyta (Tohumlu Bitkiler)’nın genel özellikleri |
4 | Subdiviio Gymnospermae’nin (Açık Tohumlu Bitkiler) genel özellikleri ve Gymnospermae familiaları: Cycadaceae, Ginkgoaceae, Pinaceae, Cupressaceae, Taxaceae, Ephedraceae |
5 | Subdivisio Angiospermae’nin (Kapalı Tohumlu Bitkiler) genel özellikleri, hayat devresi, çift döllenme |
6 | Classis Magnoliopsida / Dicotyledoneae ‘nin genel özellikleri, |
7 | Dicotyledoneae familiaları: Magnoliaceae, Lauraceae, Piperaceae, Aristolochiaceae, Nymphaeaceae, Ranunculaceae, Papaveraceae, Platanaceae, Hamamelidaceae |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ulmaceae, Moraceae, Urticaceae, Juglandaceae, Fagaceae, Cactaceae |
10 | Chenopodiaceae, Caryophyllaceae, Polygonaceae, Theaceae, Malvaceae, Nepenthaceae |
11 | Cistaceae, Cucurbitaceae, Salicaceae, Brassicaceae / Cruciferae, Rosaceae |
12 | Fabaceae /Leguminosae, Euphorbiaceae, Vitaceae, Apiaceae / Umbelliferae, Solanaceae, Convolvulaceae |
13 | Lamiaceae / Labiatae, Oleaceae, Scrophulariaceae, Campanulacerae, Rubiaceae, Asteraceae /Compositae |
14 | Classis Liliopsida / Monocotyledoneae ‘nin genel özellikleri, |
15 | Monocotyledoneae familiaları: Alismataceae, Potamogetonaceae, Arecaceae, Araceae, Lemnaceae, Commelinaceae, Juncaceae, Poaceae /Gramineae, Musaceae, Liliaceae,Irıdaceae, Orchidaceae. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |