Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Coğrafya - Lisans | COG2102 | Biyocoğrafya | Zorunlu | 4 | 4,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Coğrafya - Lisans | COG2102 | Biyocoğrafya | Zorunlu | 4 | 4,00 | 4 | 0 |
Biyocoğrafik unsurların ve biyocoğrafik süreçlerin kavranarak, yer sistemleri ile karşılıklı ilişkisinin anlaşılması dersin temel amacıdır. Floristik bölgeler ile vejetasyonun mekansal niteliklerini öğretip, bitki topluluklarının dağılışına yön veren doğal etkenlerin sebep-sonuç ilişkisi içerisinde kavratılması hedeflenmektedir. Ayrıca, zoocoğrafik açıdan Yerküre'nin genel yapısı ve zoocoğrafik bölgelerin belirlenmesinde fiziki coğrafya elemanlarının rolü konusunda da öğrenciyi bilgilendirerek, bir bütün olarak ekosistemin devamlılığına darbe vuran faktörlerin bilinmesi ve insan etkisi de dahil olmak üzere bu faktörlere karşı geliştirilecek önlemlerin araştırılması hususlarında da algısal farkındalık ve sorumluluk düzeyinin yükseltilmesi umulmaktadır.
-
Yer sistemlerinden biri olan biyosferi ve biyocoğrafik özelliklerini içermektedir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, gözlem, gezi, ödev
-
Türkçe
Efe, R. (2022). Biyocoğrafya. Ekin Kitabevi. Türkeş, M. (2021). Biyocoğrafya, Bir Paleocoğrafya ve Ekoloji Yaklaşımı. Kriter Yayınevi. Cox, C. B., Moore, P. D. & Ladle, R. J. (2017). Biyocoğrafya, Ekolojik ve Evrimsel Bir Yaklaşım. Nobel Yayınevi. Dönmez, Y. (1976). Bitki Coğrafyasına Giriş. İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Matbaası. Demirsoy, A. (2008). Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası "Hayvan Coğrafyası". Meteksan A.Ş.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Biyocoğrafya kavramı ve içeriği, biyocoğrafyanın doğal ortam açısından önemi |
2 | Vejetasyon coğrafyasına giriş, ekoloji ve bitki ortamı |
3 | Bitkileri etkileyen klimatik faktörler, bitkileri etkileyen edafik faktörler |
4 | Bitkileri etkileyen topografik faktörler, bitkileri etkileyen biyolojik faktörler |
5 | Bitkilerin mekanı kullanımı ve yayılma, floristik bölgeler, birlik ve formasyonlar |
6 | Klimatik vejetasyon kuşakları: Tropikal kuşak, subtropikal kuşak |
7 | Klimatik vejetasyon kuşakları: Orta kuşak, kutup bölgeleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Vejetatif formasyonların haritalanması, vejetasyon coğrafyasının geleceği |
10 | Zoocoğrafyanın temelleri, levha tektoniği ve tektonizmanın zoocoğrafik önemi |
11 | İklim değişikliklerinin zoocoğrafik önemi, östatik hareketlerin zoocoğrafik önemi |
12 | Karaların zoocoğrafik bölgeleri, denizlerin zoocoğrafik bölgeleri |
13 | Hayvanların sınıflandırılması, türler arası rekabet ve beşeri etkiler |
14 | Türkiye'nin paleo zoocoğrafyası, Türkiye'nin güncel zoocoğrafyası |
15 | Türkiye zoocoğrafyasını etkileyen faktörler, biyocoğrafya yönetimi |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 4 | 20 | 80 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |