Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Biyoloji Öğretmenliği | BYAE205 | Biyoloji Öğretim Programları | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Biyoloji Öğretmenliği | BYAE205 | Biyoloji Öğretim Programları | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik geliştirme, program değerlendirme.
Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.
yok
Türkçe
Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2018). Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
www.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim Programı Nedir? Geliştirme Süreç ve Basamakları |
2 | Öğretim Programı Geliştirmede Yeni Bloom Taksonomisi-I |
3 | Öğretim Programı Geliştirmede Yeni Bloom Taksonomisi-II |
4 | Biyoloji Öğretim Programının Amaçları/Bilimsel Okuryazarlık-I |
5 | Biyoloji Öğretim Programının Amaçları/Bilimsel Okuryazarlık-II |
6 | Biyoloji Öğretim Programının Öğrenme Yaklaşımı-II |
7 | Biyoloji Öğretim Programının Öğrenme Yaklaşımı-I |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Biyoloji Öğretim Programının Ölçme ve Değerlendirme Yak. |
10 | Öğretim Programı Nasıl Kullanılır? Ders Planı Hazırlama |
11 | 9. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi |
12 | 10. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi |
13 | 11. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi |
14 | 12. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi |
15 | 2017 ve 2018 Biyoloji Öğretim Programlarının Karşılaştırılması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |