Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Biyoloji Öğretmenliği BYAE205 Biyoloji Öğretim Programları Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik geliştirme, program değerlendirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2018). Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.

Dersin Web Sayfası

www.

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • Mezunlar, analiz yapabilirler.
  • Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrar
  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Programı Nedir? Geliştirme Süreç ve Basamakları
2 Öğretim Programı Geliştirmede Yeni Bloom Taksonomisi-I
3 Öğretim Programı Geliştirmede Yeni Bloom Taksonomisi-II
4 Biyoloji Öğretim Programının Amaçları/Bilimsel Okuryazarlık-I
5 Biyoloji Öğretim Programının Amaçları/Bilimsel Okuryazarlık-II
6 Biyoloji Öğretim Programının Öğrenme Yaklaşımı-II
7 Biyoloji Öğretim Programının Öğrenme Yaklaşımı-I
8 Ara Sınav Haftası
9 Biyoloji Öğretim Programının Ölçme ve Değerlendirme Yak.
10 Öğretim Programı Nasıl Kullanılır? Ders Planı Hazırlama
11 9. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi
12 10. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi
13 11. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi
14 12. Sınıf Kazanım ve Açıklamalarının İncelenmesi
15 2017 ve 2018 Biyoloji Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 2 10 20
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5