Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | BY3001 | Biyoloji Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | BY3001 | Biyoloji Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Biyoloji dersinin öğretim ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Lise biyoloji öğretim programında yer alan öğretim ve stratejilerin öğretmen adayları tarafından tecrübe edilmesi. Bu bağlamda hem öğretim stratejileri teorik olarak tartışılacak hem de uygulama örneklerine yer verilecektir.
Sunuş yoluyla öğretme, argümantasyon, Bilimsel sorgulama
Yok
Türkçe
Biyoloji Öğretimi (1997), Dr. Bo Ohlsson, Prof.Dr. Sema Ergezen Çeşitli makale okumaları (derste dağıtılacak) Ders notları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş. Çalışma gruplarının oluşturulması ve genel bilgiler |
2 | Laboratuvar güvenliği |
3 | Madde Ölçümü ve Çözelti Hazırlama, Mikroskopla yapılan çalışmalar |
4 | Bilim nedir? Bilimin Doğası ne demektir? Bilimin Doğası değerlendirme anketi ve yanıtların tartışılması. 9-10-11. sınıflar biyoloji müfredatının tanıtılması. |
5 | Mitoz ve mayoz Bölünme-Model deneyleri, Mendel Genetiği |
6 | Ödev sorularının cevaplandırılması ve tartışma. Dersi planlama. Plan örneklerinin incelenmesi. Biyoloji kavram yanılgısı testi sonuçlarının tartışılması. |
7 | Oluşturmacı öğrenme kuramı, bilişsel oluşturmacılık grup sunumu ve kuramın irdelenmesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Oluşturmacı öğrenme kuramı, radikal ve sosyo-kültürel oluşturmacılık grup sunumları ve kuramların irdelenmesi. |
10 | Anlamlı öğrenme ve kavram haritaları arasındaki ilişki. |
11 | Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yeri, anlamlı öğrenme grup sunumu |
12 | DNA ekstraksiyonu |
13 | Arazi Gezileri |
14 | Benzetme örnekleri ve ön düzenleyicilerin sınıfta sunulması ve tartışma. Dersin değerlendirilmesi. |
15 | İnteraktif Biyoloji |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Proje ve Hazırlığı | 30 | 2 | 60 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 37 | 1 | 37 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |