Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Biyoloji Öğretmenliği - Lisans BY3001 Biyoloji Öğretimi I Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Biyoloji dersinin öğretim ilke ve yöntemlerini kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Lise biyoloji öğretim programında yer alan öğretim ve stratejilerin öğretmen adayları tarafından tecrübe edilmesi. Bu bağlamda hem öğretim stratejileri teorik olarak tartışılacak hem de uygulama örneklerine yer verilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, argümantasyon, Bilimsel sorgulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Biyoloji Öğretimi (1997), Dr. Bo Ohlsson, Prof.Dr. Sema Ergezen Çeşitli makale okumaları (derste dağıtılacak) Ders notları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Biyoloji öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Biyoloji öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
  • Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
  • Biyoloji dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
  • Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.
  • Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yerini kavrayabilme
  • Biyolojide başlıca kavram yanılgılarını tanıyabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş. Çalışma gruplarının oluşturulması ve genel bilgiler
2 Laboratuvar güvenliği
3 Madde Ölçümü ve Çözelti Hazırlama, Mikroskopla yapılan çalışmalar
4 Bilim nedir? Bilimin Doğası ne demektir? Bilimin Doğası değerlendirme anketi ve yanıtların tartışılması. 9-10-11. sınıflar biyoloji müfredatının tanıtılması.
5 Mitoz ve mayoz Bölünme-Model deneyleri, Mendel Genetiği
6 Ödev sorularının cevaplandırılması ve tartışma. Dersi planlama. Plan örneklerinin incelenmesi. Biyoloji kavram yanılgısı testi sonuçlarının tartışılması.
7 Oluşturmacı öğrenme kuramı, bilişsel oluşturmacılık grup sunumu ve kuramın irdelenmesi
8 Ara Sınav
9 Oluşturmacı öğrenme kuramı, radikal ve sosyo-kültürel oluşturmacılık grup sunumları ve kuramların irdelenmesi.
10 Anlamlı öğrenme ve kavram haritaları arasındaki ilişki.
11 Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yeri, anlamlı öğrenme grup sunumu
12 DNA ekstraksiyonu
13 Arazi Gezileri
14 Benzetme örnekleri ve ön düzenleyicilerin sınıfta sunulması ve tartışma. Dersin değerlendirilmesi.
15 İnteraktif Biyoloji
16 Çalışma Haftası
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 1 1
Proje ve Hazırlığı 30 2 60
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 37 1 37
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7