Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Biyoloji Öğretmenliği BYAE154 Biyoloji Öğretiminde Materyal Tasarımı Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi, Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme, Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme, Fen eğitiminde projenin önemi, Proje Sunumları ve Değerlendirmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Yalın, H.İ. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Din Kültürü derslerinde araç-gereç kullanabilme ve deney hazırlayabilme.
  • 2. Öğretim ortamları için gelişmiş teknoloji ve araç gereçlerin farkında olabilme
  • 3. Bir Din Kültürü projesinin nasıl hazırlanacağını, sunulacağını ve uygulanacağını bilme
  • 4. Meslekleri ile ilgili okul ortamında gelişmiş teknoloji ve araç gereçleri en iyi biçimde kullanabilme
  • 5. Sınıf ortamında araç gereç kullanarak Din Kültürü dersi sunabilme
  • Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir. PÇ12-14

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Materyallerinin eğitimdeki yeri ve önemi
2 Öğretim Analizi
3 Öğretimi Planlama
4 Temel Öğretim Araç ve Gereçleri I
5 Temel Öğretim Araç ve Gereçleri II
6 Öğretim Materyalleri hazırlama ilkeleri
7 Görsel Materyal tasarımı
8 Ara sınav
9 Mictosoft Office uygulamalarına giriş
10 Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Word ile Değerlendirme ölçeği hazırlama)
11 Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Word ile Çalışma Kağıdı hazırlama)
12 Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Excel ile Başarı tablo ve grafikleri hazırlama)
13 Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Powerpoint'te sunu hazırlama)
14 Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Powerpoint ile poster hazırlama)
15 Modern Eğitim Teknolojileri (İnternet aracılığıyla interaktif biyoloji öğretimi)
16 Poster çalışmalarının değerlendirilmesi
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 28 1 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6