Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Biyoloji Öğretmenliği | BYAE154 | Biyoloji Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Biyoloji Öğretmenliği | BYAE154 | Biyoloji Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
-
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi, Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme, Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme, Fen eğitiminde projenin önemi, Proje Sunumları ve Değerlendirmesi.
Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim
Yok
Türkçe
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Yalın, H.İ. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim Materyallerinin eğitimdeki yeri ve önemi |
2 | Öğretim Analizi |
3 | Öğretimi Planlama |
4 | Temel Öğretim Araç ve Gereçleri I |
5 | Temel Öğretim Araç ve Gereçleri II |
6 | Öğretim Materyalleri hazırlama ilkeleri |
7 | Görsel Materyal tasarımı |
8 | Ara sınav |
9 | Mictosoft Office uygulamalarına giriş |
10 | Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Word ile Değerlendirme ölçeği hazırlama) |
11 | Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Word ile Çalışma Kağıdı hazırlama) |
12 | Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Excel ile Başarı tablo ve grafikleri hazırlama) |
13 | Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Powerpoint'te sunu hazırlama) |
14 | Modern Eğitim Teknolojileri (Microsoft Powerpoint ile poster hazırlama) |
15 | Modern Eğitim Teknolojileri (İnternet aracılığıyla interaktif biyoloji öğretimi) |
16 | Poster çalışmalarının değerlendirilmesi |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |