Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) - Lisans MRK4062 Brand Management Seçmeli 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere marka yönetiminin ilkelerini ve pazarlamadaki rolünü anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

markalaşma, marka unsurları, ikincil marka çağrışımları, şirket içindeki stratejik marka kararları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, sınıf içi katılımlı tartışma, konuk konuşmacı, öğrenci proje sunumları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity by Kevin Lane Keller

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Marka kavramını ve pazarlamadaki rolünü anlamak
  • Marka kimliğinin, konumlandırmanın ve mimarinin temel bileşenlerini anlayabilmek
  • Değişen pazar dinamiklerine yanıt olarak etkili marka yönetimi stratejileri geliştirmek
  • Marka yönetiminde eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek
  • Bir pazarlama programı düzenleyin ve marka uzantıları sunabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Marka Yönetimine Giriş
2 Marka Nedir ve Markalar Neden Önemlidir?
3 Yeni Ürünlerin ve Marka Genişletmelerinin Tanıtılması ve Adlandırılması
4 Müşteri Bazlı Marka Değeri
5 Marka Konumlandırması ve Temel Değerler
6 Marka Değeri Oluşturmak için Marka Unsurlarını Seçmek
7 Marka Mimarisi
8 Ara Sınav Haftası
9 İkincil Marka Çağrışımlarından Yararlanma
10 Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak
11 Marka İletişiminde Alışılmadık Yöntemler
12 Ortak markalaşma ve Marka İttifakları
13 Lovemark'lar, Marka Hikayesi Anlatımı ve Marka Arketipleri
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 14 0
Proje ve Hazırlığı 5 1 5
Ödev ve Hazırlığı 0 1 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 2 14 28
Atölye ve Hazırlığı 0 1 0
Sunum ve Hazırlığı 0 1 0
Seminer ve Hazırlığı 0 1 0
Demo ve Hazırlığı 0 1 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 1 0
Rapor ve Hazırlığı 0 1 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 20 1 20
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 14 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5