Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme Yönetimi (İngilizce) (UOLP-ABD North Carolina Üniversitesi (UNCW))

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme Yönetimi (İngilizce) - İşletme Yönetimi MRK4062 Brand Management Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere marka yönetiminin ilkelerini ve pazarlamadaki rolünü anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

markalaşma, marka unsurları, ikincil marka çağrışımları, şirket içindeki stratejik marka kararları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, sınıf içi katılımlı tartışma, konuk konuşmacı, öğrenci proje sunumları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Keller, K.L. Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, Third Edition, New Jersey: Pearson

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Marka kavramını ve pazarlamadaki rolünü anlamak
  • Marka kimliğinin, konumlandırmanın ve mimarinin temel bileşenlerini anlayabilmek
  • Değişen pazar dinamiklerine yanıt olarak etkili marka yönetimi stratejileri geliştirmek
  • Marka yönetiminde eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek
  • Bir pazarlama programı düzenleyin ve marka uzantıları sunabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı ve çıktılarının anlatımı ve öğrenci/ hoca beklentilerini anlama
2 Marka Nedir, Güçlü Marka Neden Önemlidir
3 Ürün-Marka Matrisi ve Ürün Karmas
4 Marka Mimarisi
5 Marka Değeri Kavramı ve Modelleri
6 Marka Konumlandırma
7 Marka Değer Önerisi Yaratma, Marka Mantrası
8 Ara Sınav Haftası
9 Stratejik Markalama Kararları
10 Marka Elementleri (İsim, Logo, Slogan, Paket, Marka Karakteri, WebSitesi)
11 Konuk Konuşmacı@ Omo Marka Vaadi ve TürkiyePazarında Konumlandırması
12 Kaldıraç Etkisi Yaratan İkincil Marka Çağrışımları
13 Marka Uzatma Kararları
14 Konuk Konuşmacı@ Louis Vuitton Lüks Marka Yönetimi
15 Öğrenci Sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 1 30 30
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 15 15

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5