Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT4031 | Bütünleşik Marka İletişimi | Seçmeli | 7 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT4031 | Bütünleşik Marka İletişimi | Seçmeli | 7 | 3,00 | 3 | 0 |
Günümüzde markalaşma ve marka iletişimi kavramları, bireyler, kurum ve kuruluşlar, şehirler ve ülkeler için gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu bağlamda Marka iletişimi kavramının anlatılması ve pazarlama iletişimi ile ilintili diğer halkla ilişkiler ve marka kavramlarının bağlantılı olarak açıklanması, dersin amacını oluşturmaktadır.
-
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler açısından markalama, marka imajı, marka yaratmak ve marka denkliği kavramları ile marka yönetimi kavramı, markanın unsurları, marka iletişimi ve markanın konumlandırılması, dersin konusunu oluşturmaktadır.
-
-
Türkçe
Işıl Karpat, Marka Yönetimi, İletişim Yayınları, 2004. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2001. Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi, 3. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2010. David A. Aaker, Managing Brand Equity, New York: John Wiley & Sons Inc, 1991. Majken Schultz, Mary Jo Hatch, Mogens Holten Larsen (Editor), Expressive Organization-Linking Identity, Reputation and The Corporate Brand, New York, Oxford University Press Inc., 2000. Harvard Business Review on Brand Management, Boston, Harvard Business School Press, 1999. Jean Noel Kapferer, Strategic Brand Management, London, Kogan Page Ltd., 1997.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kavramsal boyutuyla marka ve marka yönetimi |
2 | Marka konumlandırma |
3 | Marka kimliği |
4 | Markalama süreci |
5 | Sembolik ve işlevsel markalama |
6 | Marka denkliği |
7 | Markalama Stratejileri |
8 | ARA SINAV |
9 | Markalama ve Tüketici Davranışı |
10 | Satış Geliştirme |
11 | Satın Alma Noktası İletişimi |
12 | Doğrudan Pazarlama |
13 | Pazarlama Halkla ilişkileri ve Reklam |
14 | Marka ve Dijitalleşme |
15 | Öğrenci çalışmaları |
16 | YARIYIL SONU SINAVI |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |