Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans HIT4031 Bütünleşik Marka İletişimi Seçmeli 7 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Günümüzde markalaşma ve marka iletişimi kavramları, bireyler, kurum ve kuruluşlar, şehirler ve ülkeler için gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu bağlamda Marka iletişimi kavramının anlatılması ve pazarlama iletişimi ile ilintili diğer halkla ilişkiler ve marka kavramlarının bağlantılı olarak açıklanması, dersin amacını oluşturmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler açısından markalama, marka imajı, marka yaratmak ve marka denkliği kavramları ile marka yönetimi kavramı, markanın unsurları, marka iletişimi ve markanın konumlandırılması, dersin konusunu oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Işıl Karpat, Marka Yönetimi, İletişim Yayınları, 2004. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2001. Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi, 3. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2010. David A. Aaker, Managing Brand Equity, New York: John Wiley & Sons Inc, 1991. Majken Schultz, Mary Jo Hatch, Mogens Holten Larsen (Editor), Expressive Organization-Linking Identity, Reputation and The Corporate Brand, New York, Oxford University Press Inc., 2000. Harvard Business Review on Brand Management, Boston, Harvard Business School Press, 1999. Jean Noel Kapferer, Strategic Brand Management, London, Kogan Page Ltd., 1997.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel marka stratejilerini tanımlar.
  • Bütünleşik pazarlama halkla ilişkileri yöntem ve araçlarını açıklar.
  • Marka iletişimi uygulamaları arasındaki ilişkiyi tanımlar.
  • Türkiye’deki marka yönetimi uygulamalarını analiz eder.
  • Sembolik ve işlevsel markalama stratejilerini sıralar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kavramsal boyutuyla marka ve marka yönetimi
2 Marka konumlandırma
3 Marka kimliği
4 Markalama süreci
5 Sembolik ve işlevsel markalama
6 Marka denkliği
7 Markalama Stratejileri
8 ARA SINAV
9 Markalama ve Tüketici Davranışı
10 Satış Geliştirme
11 Satın Alma Noktası İletişimi
12 Doğrudan Pazarlama
13 Pazarlama Halkla ilişkileri ve Reklam
14 Marka ve Dijitalleşme
15 Öğrenci çalışmaları
16 YARIYIL SONU SINAVI
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 5 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5