Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | EGT7007 | Çağdaş Gelişim ve Öğrenme Teorileri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | EGT7007 | Çağdaş Gelişim ve Öğrenme Teorileri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Gelişim ve öğenme ile ilgili olarak ileri sürülen teoriler ve bu teoriler arasında çağdaş teorisyenlerin teorilerinin incelenmesi, derinlemesine bilgi edinilmesi ve karşılaştırılarak tartışılması hedeflenmektedir.
-
Jean Jacques Rousseau, Froebel, Pesta|ozzi, Maria Montessori, Sigmund Freud (Psikanalitik Kuram), Piaget, Vygots§, John Dewey, Watson-Skinner, Werteimer & Kohler & Koffka; Eric Erikson, Bandura, John Bowlby, Arnold Gesell, Lawrence Kohlberg, Carl Rogers, Maslow, Bilgi İşlem Teorileri, Yapılandırmacılık, Kapasite Geliştirme' dir.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersle ilgili bilgi, değerlendirme sisteminin açıklanması |
2 | Erken çocukluk dönemi gelişimi ve eğitiminde gelişim ve öğrenme teorilerinin yeri ve önemi. İbn-i Sina, Platon, Quantilanius, Comenius, ve J.J.Rousseau ve J. Dewey'in Çocuk Gelişimi ve Eğitimine dair görüş ve paylaşımları |
3 | Bilişsel Gelişim Kuramları Jean Piaget'in bilişsel gelişim kuramı Bruner'in bilişsel gelişim kuramı |
4 | Bilişsel Gelişim Kuramları Alison Gopnik'e göre bilişsel gelişim Vygotsky'nin bilişsel gelişime dair görüşleri ve sosyo kültürel gelişim kuramı |
5 | Piaget, Vygotsky, Chomsky'nin bilişsel, sosyo-kültürel ve biyolojik temelli yaklaşımlarına göre Dil Gelişimi |
6 | Kişilik Gelişimi Kuramları Freud'un Psiko-Seksüel Gelişim Kuramı Ericson'un Psiko-Sosyal Gelişim Kuramı Carl Rogers ve Hümanistik yaklaşım |
7 | Ahlak Gelişimi Teorileri Piaget ve Kolberg'e göre ahlak gelişimi teorileri ve Gilligan'ın görüşleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Çocuk ve çevre/ Bronfenbrenner'ın Ekolojik sistem teorisi Robert Havighurst'ün Gelişim Kuramı |
10 | Gelişim Kuramlarının genel değerlendirmesi |
11 | Öğrenme Teorileri Pavlov ve klasik koşullanma Skinner ve edimsel koşullanma |
12 | Öğrenme Teorileri Watson, Guthurie ve bitişiklik kuramları Thorndike'ye göre öğrenme ve bağlaşımcılık |
13 | Öğrenme Teorileri Bandura'nın Sosyal Öğrenme kuramı |
14 | Nörofiyolojik kuram ve Hebb ,Arnold Gesell'in Olgunlaşma Kuramı |
15 | Teorilerin ışığında çocuk gelişimini ve eğitimini anlamak ve değerlendirmek. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |