Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği EGT7007 Çağdaş Gelişim ve Öğrenme Teorileri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Gelişim ve öğenme ile ilgili olarak ileri sürülen teoriler ve bu teoriler arasında çağdaş teorisyenlerin teorilerinin incelenmesi, derinlemesine bilgi edinilmesi ve karşılaştırılarak tartışılması hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Jean Jacques Rousseau, Froebel, Pesta|ozzi, Maria Montessori, Sigmund Freud (Psikanalitik Kuram), Piaget, Vygots§, John Dewey, Watson-Skinner, Werteimer & Kohler & Koffka; Eric Erikson, Bandura, John Bowlby, Arnold Gesell, Lawrence Kohlberg, Carl Rogers, Maslow, Bilgi İşlem Teorileri, Yapılandırmacılık, Kapasite Geliştirme' dir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
  • Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
  • Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları bilir ve kıyaslar.
  • Eğitim teknolojilerini okul öncesi eğitim uygulamalarında kullanabilir.
  • Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersle ilgili bilgi, değerlendirme sisteminin açıklanması
2 Erken çocukluk dönemi gelişimi ve eğitiminde gelişim ve öğrenme teorilerinin yeri ve önemi. İbn-i Sina, Platon, Quantilanius, Comenius, ve J.J.Rousseau ve J. Dewey'in Çocuk Gelişimi ve Eğitimine dair görüş ve paylaşımları
3 Bilişsel Gelişim Kuramları Jean Piaget'in bilişsel gelişim kuramı Bruner'in bilişsel gelişim kuramı
4 Bilişsel Gelişim Kuramları Alison Gopnik'e göre bilişsel gelişim Vygotsky'nin bilişsel gelişime dair görüşleri ve sosyo kültürel gelişim kuramı
5 Piaget, Vygotsky, Chomsky'nin bilişsel, sosyo-kültürel ve biyolojik temelli yaklaşımlarına göre Dil Gelişimi
6 Kişilik Gelişimi Kuramları Freud'un Psiko-Seksüel Gelişim Kuramı Ericson'un Psiko-Sosyal Gelişim Kuramı Carl Rogers ve Hümanistik yaklaşım
7 Ahlak Gelişimi Teorileri Piaget ve Kolberg'e göre ahlak gelişimi teorileri ve Gilligan'ın görüşleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Çocuk ve çevre/ Bronfenbrenner'ın Ekolojik sistem teorisi Robert Havighurst'ün Gelişim Kuramı
10 Gelişim Kuramlarının genel değerlendirmesi
11 Öğrenme Teorileri Pavlov ve klasik koşullanma Skinner ve edimsel koşullanma
12 Öğrenme Teorileri Watson, Guthurie ve bitişiklik kuramları Thorndike'ye göre öğrenme ve bağlaşımcılık
13 Öğrenme Teorileri Bandura'nın Sosyal Öğrenme kuramı
14 Nörofiyolojik kuram ve Hebb ,Arnold Gesell'in Olgunlaşma Kuramı
15 Teorilerin ışığında çocuk gelişimini ve eğitimini anlamak ve değerlendirmek.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi