Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Seramik ve Cam - Lisans | SR2006 | Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi | Zorunlu | 4 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Seramik ve Cam - Lisans | SR2006 | Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi | Zorunlu | 4 | 2,00 | 2 | 0 |
Çağdaş Seramik Sanat Tarihi; öğrencilere seramik malzemenin sanat tarihi içinde yaptığı yolculukta; 1960 sonrasında gerçekleştirilen örneklerini içerik ve biçim ilişkisi içinde okunmalarına katkıda bulunur. Ayrıca, tarihsel süreç içinde yaşanan sanat akımlarının, modernizm/post modernizm sürecinin seramik sanatı ile kurduğu ilişkiyi öğrenmelerini sağlar.
-
Çağdaş Seramik Sanat Tarihi dersi içeriği; seramik sanatı örneklerini çağdaş sanatın içinden geçtiği dönemler eşliğinde karşılaştırmalı olarak öğretir.
Anlatma Metodu Soru - Cevap Metodu Problem Çözme Metodu Grupla Çalışma Metodu Tartışma Metodu Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. Ders, tüm derslerde öğrencinin aktif katılımı ile yürütülecektir. Öğrenciden her hafta için 1960 sonrası üretilmiş bir eser fotokopisi veya bilgisayar ortamında görseli istenecektir. (Bu her dersin sonunda istenecektir.) Ders Sunuş Şekli: Yüzyüze
yok
Türkçe
Çağdaş Seramik: Metropolitan Sanat Müzesi'nden Seçmeler yazan Jane Adlin (Yazar) Postmodern Seramikler yazan Mark del Vecchio (Yazar) Seramik: Çağdaş yapımcı için araçlar ve teknikler
https://cfileonline.org/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | 20. yy.sanatı içinde 1960’a gelene kadar belli başlı örneklerle seramik sanatı hakkında genel bir değerlendirme. Örneklerin gösterilmesi. Arnouvo, Bauhaus, Artdeco, İtalyan fürürizmi, Bernard Leach ve Japon seramikleri,Picasso, Miro, Cobra… 20. yy.sanatı içinde 1960’a gelene kadar belli başlı örneklerle seramik sanatı hakkında genel bir değerlendirme. Örneklerin gösterilmesi. Arnouvo, Bauhaus, Artdeco, İtalyan fürürizmi, Bernard Leach ve Japon seramikleri,Picasso, Miro, Cobra… Öğrenciden gelecek hafta için 1960 sonrası üretilmiş bir eser fotokopisi veya bilgisayar ortamında görseli.(Bu her dersin sonunda istenecektir.) |
2 | Sanat Tarihi içindeki akımlara kısaca değinerek verilen örnekler hakkında konuşmak. Biçim İçerik ilişkisi içinde yorumlamak. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
3 | Modernizm /Postmodernizm tanımalarının yapılarak öğrencilere bu konuda yapılan tartışmalar tanıtılacaktır. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
4 | Çağdaş seramik sanatının 1960’larla başlayan değişimdeki yerinin belirlenmesi. Modernizm /Postmodernizm ekseninde üretilenler. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
5 | 1960’lardan başlayarak genel sanat ortamı içinde, (pop, minimalizm, yeni gerçekçilik) etkisinde çağdaş seramik sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
6 | Çağdaş sanat ortamı (1960-1970) ( kavramsal sanat, fluxus, arazi sanatı ) etkisinde çağdaş seramik sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
7 | 1970’ler ve 1980’lerde yeni dışavurumculuk dalgası, yeni kavramsalcılar ve medya eleştirisi etkisinde çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 1990’larda yaşanan ekonomik değişimin de etkisiyle değişen sanat ortamının çağdaş seramik üretimine etkileri ve üretilen yapıtların bu eksende okunması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde (1970-1980-2000) çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
10 | Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde (1970-1980-2000) çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak. |
11 | 10. Haftaya devam |
12 | Postmodernist seramik çalışmalar üzerinde yapıt okumaları ve çözümlemeleri. |
13 | Son on yılda özellikle ülkemizdeki çağdaş seramik üretimine bakış. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmakTürkiye'den seramik sanatçılar. |
14 | Son on yılda özellikle ülkemizdeki çağdaş seramik üretimine bakış. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmakTürkiye'den seramik sanatçılar. |
15 | Modernist/Postmodernist seramik çalışmaların genel karşılaştırması.. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |