Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Seramik ve Cam

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2023 - Seramik ve Cam - Lisans SR2006 Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi Zorunlu 4 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çağdaş Seramik Sanat Tarihi; öğrencilere seramik malzemenin sanat tarihi içinde yaptığı yolculukta; 1960 sonrasında gerçekleştirilen örneklerini içerik ve biçim ilişkisi içinde okunmalarına katkıda bulunur. Ayrıca, tarihsel süreç içinde yaşanan sanat akımlarının, modernizm/post modernizm sürecinin seramik sanatı ile kurduğu ilişkiyi öğrenmelerini sağlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çağdaş Seramik Sanat Tarihi dersi içeriği; seramik sanatı örneklerini çağdaş sanatın içinden geçtiği dönemler eşliğinde karşılaştırmalı olarak öğretir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma Metodu Soru - Cevap Metodu Problem Çözme Metodu Grupla Çalışma Metodu Tartışma Metodu Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. Ders, tüm derslerde öğrencinin aktif katılımı ile yürütülecektir. Öğrenciden her hafta için 1960 sonrası üretilmiş bir eser fotokopisi veya bilgisayar ortamında görseli istenecektir. (Bu her dersin sonunda istenecektir.) Ders Sunuş Şekli: Yüzyüze

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çağdaş Seramik: Metropolitan Sanat Müzesi'nden Seçmeler yazan Jane Adlin (Yazar) Postmodern Seramikler yazan Mark del Vecchio (Yazar) Seramik: Çağdaş yapımcı için araçlar ve teknikler

Dersin Web Sayfası

https://cfileonline.org/

Öğrenme Çıktıları

  • Çağdaş seramik sanatının; çağdaş sanat içindeki yerini belirler ve seramik sanatının 1960 ve sonrasında geçirdiği değişimler konusunda bilgi sahibi olur.
  • Sanat Akımlarının seramik malzemeyi nasıl etkilediğini ,farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu öğrenir. 1. Sanat Akımlarının seramik malzemeyi nasıl etkilediğini ,farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu öğrenir. Sanat Akımlarının seramik malzemeyi nasıl etkilediğini, farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu öğrenir.
  • Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır. Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır.
  • Çağdaş seramik sanatçıları hakkında (ülkemizde ve yurt dışında) birikim kazanır. 1. Çağdaş seramik sanatçıları hakkında (ülkemizde ve yurt dışında) birikim kazanır. 1. Çağdaş seramik sanatçıları hakkında (ülkemizde ve yurt dışında) birikim kazanır.
  • Sözlü ve yazılı sunumlarla kendini ifade etme şekli kazanır. Kaynak çalıştırılması artar. 1. Kaynak kullanma deneyimi artar. 1. Sözlü ve yazılı sunumlarla kendini ifade etme yeteneği kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 20. yy.sanatı içinde 1960’a gelene kadar belli başlı örneklerle seramik sanatı hakkında genel bir değerlendirme. Örneklerin gösterilmesi. Arnouvo, Bauhaus, Artdeco, İtalyan fürürizmi, Bernard Leach ve Japon seramikleri,Picasso, Miro, Cobra… 20. yy.sanatı içinde 1960’a gelene kadar belli başlı örneklerle seramik sanatı hakkında genel bir değerlendirme. Örneklerin gösterilmesi. Arnouvo, Bauhaus, Artdeco, İtalyan fürürizmi, Bernard Leach ve Japon seramikleri,Picasso, Miro, Cobra… Öğrenciden gelecek hafta için 1960 sonrası üretilmiş bir eser fotokopisi veya bilgisayar ortamında görseli.(Bu her dersin sonunda istenecektir.)
2 Sanat Tarihi içindeki akımlara kısaca değinerek verilen örnekler hakkında konuşmak. Biçim İçerik ilişkisi içinde yorumlamak. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
3 Modernizm /Postmodernizm tanımalarının yapılarak öğrencilere bu konuda yapılan tartışmalar tanıtılacaktır. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
4 Çağdaş seramik sanatının 1960’larla başlayan değişimdeki yerinin belirlenmesi. Modernizm /Postmodernizm ekseninde üretilenler. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
5 1960’lardan başlayarak genel sanat ortamı içinde, (pop, minimalizm, yeni gerçekçilik) etkisinde çağdaş seramik sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
6 Çağdaş sanat ortamı (1960-1970) ( kavramsal sanat, fluxus, arazi sanatı ) etkisinde çağdaş seramik sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
7 1970’ler ve 1980’lerde yeni dışavurumculuk dalgası, yeni kavramsalcılar ve medya eleştirisi etkisinde çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
8 Ara Sınav Haftası
9 1990’larda yaşanan ekonomik değişimin de etkisiyle değişen sanat ortamının çağdaş seramik üretimine etkileri ve üretilen yapıtların bu eksende okunması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde (1970-1980-2000) çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
10 Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde (1970-1980-2000) çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmak.
11 10. Haftaya devam
12 Postmodernist seramik çalışmalar üzerinde yapıt okumaları ve çözümlemeleri.
13 Son on yılda özellikle ülkemizdeki çağdaş seramik üretimine bakış. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmakTürkiye'den seramik sanatçılar.
14 Son on yılda özellikle ülkemizdeki çağdaş seramik üretimine bakış. Öğrencilerin getirdikleri örnekler üzerinde yaptıkları yorumları dinlemek ve üzerinde konuşmakTürkiye'den seramik sanatçılar.
15 Modernist/Postmodernist seramik çalışmaların genel karşılaştırması..
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi