Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Dünyası Coğrafyası

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dünyası Coğrafyası-Tezli Yüksek Lisans-2014 TDC7003 Çağdaş Türk Lehçeleri: Dilbilgisi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk Dili ailesinin Kıpçak grubuna mensup çağdaş Türk dillerinden Kırgızcanın bir yabancı dil olarak başlangıç düzeyinde öğretilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Başlangıç düzeyinde Kırgızca.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Okuma, yazma, dinleme, konuşma, derse aktif katılım ve sınav.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders kitabı: Til Başat. Kırgız tili çet eldikter üçün. Baştalgıç kurs, Bişkek 2002, Kırgız-Türk “Manas” Universitetinin çıgarmaları: 18, Sabak materialdar seriyası: 1. Önerilen ders kitapları: 1. B. O. Oruzbayeva - R. P. Hvan, Samouçitel' Kırgızskogo Yazıka, Bişkek, 1993. 2. S. Ömüraliyeva - S. Kunduzakova, İzuçayem Kırgızskiy Yazık. Uçebnoye posobiye dlya naçinayuşçih. Ç. I, Bişkek, 1993. 3. S. Ömüraliyeva - S. Kunduzakova, İzuçayem Kırgızskiy Yazık. Uçebnoye posobiye dlya naçinayuşçih. Ç. II, Bişkek, 1993. 4. R. V. Bekcanova - B. O. Oruzbayeva - R. P. Hvan, Razgovornik russko-kırgızskiy, 2-e izdaniye ispravlennoye i dopolnennoye, Bişkek, 1991. Önerilen sözlükler: 1. K. K. Yudahin, Kırgız Sözlüğü, çev. Abdullah Taymas, C I-II, Ankara: TDK Yayınları, Ankara, 1994. 2. K. K. Yudahin, Kirgizsko-Russkiy Slovar', Moskva: İzdatel'stvo “Sovetskaya Entsiklopediya”, 1965.

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, alana ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur (PÇ 1).
  • Öğrenci, Kırgızcayı konuşabilir ve bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanabilir (PÇ 5).
  • Öğrenci, disiplin objesini eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur (PÇ 12).
  • Öğrenci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır (PÇ 10).
  • Öğrenci, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır (PÇ 11).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kırgız alfabesi. Kırgız sesleri ve harfleri. Kısa ve uzun ünlüler. Ötümlü (yumuşak) ve ötümsüz (sert) ünsüzler.
2 Konu: Selamlaşma, tanışma, tanıştırma (samimi).
3 Gramer: Ким?, эмне? Бул ким?, Бул эмне? -бы? soru eki. жок – эмес. Konu: Selamlaşma, tanışma, tanıştırma (resmi). Gramer: Ким?, эмне? Бул ким?, Бул эмне? -бы? soru eki. жок – эмес. Konu: Selamlaşma, tanışma, tanıştırma (resmi). Gramer: Ким?, эмне? Бул ким?, Бул эмне? -бы? soru eki. жок – эмес. Konu: Selamlaşma, tanışma, tanıştırma (resmi). Gramer: Ким?, эмне? Бул ким?, Бул эмне? -бы? soru eki. жок – эмес. Konu: Selamlaşma, tanışma, tanıştırma (resmi).
4 Gramer: Çokluk eki. Konu: Selamlaşma, tanışma, tanıştırma, kendini tanıtma, hal hatır sorma.
5 Konu: Hitap etme, vedalaşma, izin isteme. Gramer: Bulunma hali. Кимде?, эмнеде?, кайда?
6 Gramer: Ayrılma hali. Кимден?, эмнеден?, кайдан?
7 Çalışma Haftası.
8 Ara Sınav Haftası
9 Zaman ifadeleri. Günler. Sayılar.
10 Gramer: Emir kipi. -ды geçmiş zaman şekli.
11 Konu: Aile, meslek. Şahıs zamirleri.
12 Gramer: İlgi hali. Şahıs zamirlerinin ilgi hali şekli. İyelik şekli.
13 Konu: Bir günüm. Gramer: -гандан кийин, -гандан мурун ulaç şekilleri. Geniş zaman şekli.
14 Zaman zarfları, eylem tarzı zarfları, ölçü-derece zarfları.
15 Konu: Vakit, saat. Gramer: Качан?, канчана? -гандан кийин, -гандан мурун ulaç şekilleri.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 9 14 126
Ödev ve Hazırlığı 1 16 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 9 9
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 8 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi