Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü - Türk Dünyası Coğrafyası

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dünyası Coğrafyası-Tezli Yüksek Lisans-2014 TDC7002 Çağdaş Türk Lehçeleri: Metinler Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk Dili ailesinin Kıpçak grubuna mensup çağdaş Türk dillerinden Kırgızcanın bir yabancı dil olarak başlangıç düzeyinde öğretilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Başlayanlar için Kırgızca.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Okuma, yazma, dinleme, konuşma, derse aktif katılım ve sınav.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders kitabı: Til Başat. Kırgız tili çet eldikter üçün. Baştalgıç kurs, Bişkek 2002, Kırgız-Türk “Manas” Universitetinin çıgarmaları: 18, Sabak materialdar seriyası: 1. Önerilen ders kitapları: 1. B. O. Oruzbayeva - R. P. Hvan, Samouçitel' Kırgızskogo Yazıka, Bişkek, 1993. 2. S. Ömüraliyeva - S. Kunduzakova, İzuçayem Kırgızskiy Yazık. Uçebnoye posobiye dlya naçinayuşçih. Ç. I, Bişkek, 1993. 3. S. Ömüraliyeva - S. Kunduzakova, İzuçayem Kırgızskiy Yazık. Uçebnoye posobiye dlya naçinayuşçih. Ç. II, Bişkek, 1993. 4. R. V. Bekcanova - B. O. Oruzbayeva - R. P. Hvan, Razgovornik russko-kırgızskiy, 2-e izdaniye ispravlennoye i dopolnennoye, Bişkek, 1991. Önerilen sözlükler: 1. K. K. Yudahin, Kırgız Sözlüğü, çev. Abdullah Taymas, C I-II, Ankara: TDK Yayınları, Ankara, 1994. 2. K. K. Yudahin, Kirgizsko-Russkiy Slovar', Moskva: İzdatel'stvo “Sovetskaya Entsiklopediya”, 1965.

Dersin Web Sayfası

Yok.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, alana ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur (PÇ 1).
  • Öğrenci, Kırgızcayı konuşabilir ve bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanabilir (PÇ 5).
  • Öğrenci, disiplin objesini eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur (PÇ 12).
  • Öğrenci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır (PÇ 10).
  • Öğrenci, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır (PÇ 11).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 -ыпта жата- şimdiki zaman şekli.
2 Metin: "Асандын бир куну". Şimdiki zaman.
3 Şimdiki ve geniş zaman.
4 Tekrar: Geçmiş, şimdiki ve geniş zaman.
5 Konu: Ev, oda, yatakhane.
6 Gramer: İlgi hali. İlgi haliyle "önünde, arkasında, altında vb." ilgeçlerin kullanılışı.
7 Gramer: -ныкы / -дыкы / -тыкы şekli.
8 Ara Sınav Haftası
9 İlgi hali ve -ныкы / -дыкы / -тыкы şekli.
10 Konu: Bişkek şehri. Gramer: Ayrılma hali ve -дан мурун ve -дан кийин ulacı.
11 менен ilgeci. Konu: Adres sorma ve tarif etme.
12 Konu: Adres sorma ve tarif etme. Gramer: Yaklaşma hali.
13 Konu: Pazarda/mağazada alışveriş. Gramer: Niteleme sıfatları.
14 -луу ve -сыз sıfat yapma ekleri; sıfatların karşılaştırma ve üstünlük dereceleri. -чы rica eki.
15 Konu: Markette. Ölçü birimleri. Gramer: Topluluk sayı ve sıra sayı adları.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 9 14 126
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 16 16
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi