Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKL4019 | Çalgı Öğretimi | Seçmeli | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKL4019 | Çalgı Öğretimi | Seçmeli | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Öğretmen adaylarının, okul öncesi eğitimde müzik etkinliklerini daha sağlıklı ve zevkli gerçekleştirbilmeleri için çift el org çalabilmelerini sağlamak, kendi şarkı repertuvarlarını doğru ve ihtiyaçlarına yönelik olarak edinebilmelerini sağlamak, ihtiyaç duyduğunda yeni şarkılar üretebilmek.
-
Çalgının özelliklerinin tanıtılması Klavye üzerinde nota yerlerinin öğrenilmesi, el ve parmakların klavye üzerinde duruş pozisyonu Sağ ve sol el ile ayrı ayrı do-sol aralığında ardışık parmak alıştırmaları do-sol aralığında farklı tartımlarda ezgisel çalışmalar Do Maj dizisinde alıştırmalar, hannon egsersizleri Do Maj kadans hareketinin anlatımı ve her iki el ile ayrı ayrı kadans yürüyüş çalışmalarıSol el akompani çalışması, Do Maj tonda teknik düzeye uygun şarkı çalışması Do Maj tonda bir şarkının analiz edilerek akorlarını bulabilme yöntemi ve örnek çalışm Akorların farklı çevrimlerle birbirlerine bağlanma teknikleri, örnek repertuvar çalışması Çalarak solfej yapabilme ya da şarkı söyleme çalışmaları, örnek repertuvar analizi ve çalışmasıKadans hareketin diğer majör tonlarda da uygulanmasının teorik anlatımı ve Re maj tonda örneklerRe maj tonda kadans yürüyüş ve akorların değişik çevrimlerinin birbirlerine bağlanması, örnek şarkı Sol el ile sabit değerde akompani yaparken, sağ ile değişik değerlerde ezgi çalma alıştırmaları.
Anlatım, müzikle öğretim, araştırma
Yok
Türkçe
Org Metodu 1. Yavuzoğlu, N. İnkılap ktbv. İstanbul Elektronik Org Metodu 1-2. Yıldırım, S., Akkuş, B. Ezgi yay. Ankara Mertoğlu, E. Ders notları Mertoğlu, E. Biz Çocuklarız-Öykülerle Bir Demet Şarkı. Ova mtb. 2007, İstanbul Hannon. Hannon, C.L. Ricordi Edit. Milano
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çalgının özelliklerinin tanıtılması |
2 | Klavye üzerinde nota yerlerinin öğrenilmesi, el ve parmakların klavye üzerinde duruş pozisyonu |
3 | Sağ ve sol el ile ayrı ayrı do-sol aralığında ardışık parmak alıştırmaları |
4 | do-sol aralığında farklı tartımlarda ezgisel çalışmalar |
5 | Do Maj dizisinde alıştırmalar, hannon egsersizleri |
6 | Do Maj kadans hareketinin anlatımı ve her iki el ile ayrı ayrı kadans yürüyüş çalışmaları |
7 | Sol el akompani çalışması, Do Maj tonda teknik düzeye uygun şarkı çalışması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Do Maj tonda bir şarkının analiz edilerek akorlarını bulabilme yöntemi ve örnek çalışma |
10 | Akorların farklı çevrimlerle birbirlerine bağlanma teknikleri, örnek repertuvar çalışması |
11 | Çalarak solfej yapabilme ya da şarkı söyleme çalışmaları, örnek repertuvar analizi ve çalışması |
12 | Kadans hareketin diğer majör tonlarda da uygulanmasının teorik anlatımı ve Re maj tonda örnekler |
13 | Re maj tonda kadans yürüyüş ve akorların değişik çevrimlerinin birbirlerine bağlanması, örnek şarkı |
14 | Sol el ile sabit değerde akompani yaparken, sağ ile değişik değerlerde ezgi çalma alıştırmaları. |
15 | Re Maj tonda örnek şarkıların armonik yapılarının incelenerek akorların tesbit edilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |