Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE305 | Cebir Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE305 | Cebir Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, cebir ve cebirsel düşünmenin ne olduğunu incelemek, bu konuların öğretimi ile ilgili güncel yöntemleri tartışmaktır.
-
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Anlatım, Tartışma, Grup çalışması, Mikro Öğretim, Problem Çözme
yok
Türkçe
1. Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Cebir Öğretimi. Ankara. Pegem. 2. Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Cebir ve Cebirsel düşünme nedir? |
2 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi |
3 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretim programındaki yeri |
4 | Cebir öncesi dönem; aritmetik/geometri-cebir ilişkisi |
5 | Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme |
6 | Temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade |
7 | Eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Özdeşlikler ve eşitsizlikler |
10 | Cebir ile ilgili temel kavramların öğretimi |
11 | Cebir ile ilgili kavram yanılgıları ve nedenleri |
12 | Çoklu Temsiller |
13 | Cebirin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi |
14 | Cebir Öğretiminde kullanılabilecek materyaller ve öğretim stratejileri |
15 | Cebir Öğretiminde BİT kullanımı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |