Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE305 Cebir Öğretimi Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, cebir ve cebirsel düşünmenin ne olduğunu incelemek, bu konuların öğretimi ile ilgili güncel yöntemleri tartışmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Grup çalışması, Mikro Öğretim, Problem Çözme

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Cebir Öğretimi. Ankara. Pegem. 2. Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemini açıklar.
  • Aritmetik ve geometri ile cebir arasında ilişki kurar.
  • Temel cebirsel kavramların işlevlerini açıklar.
  • Temel cebirsel kavramların öğretimi için ders içeriği hazırlar.
  • Cebirin günlük hayat kullanımlarını örneklendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Cebir ve Cebirsel düşünme nedir?
2 Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3 Cebirsel düşünmenin matematik öğretim programındaki yeri
4 Cebir öncesi dönem; aritmetik/geometri-cebir ilişkisi
5 Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
6 Temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade
7 Eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler
8 Ara Sınav Haftası
9 Özdeşlikler ve eşitsizlikler
10 Cebir ile ilgili temel kavramların öğretimi
11 Cebir ile ilgili kavram yanılgıları ve nedenleri
12 Çoklu Temsiller
13 Cebirin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
14 Cebir Öğretiminde kullanılabilecek materyaller ve öğretim stratejileri
15 Cebir Öğretiminde BİT kullanımı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 2 24
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 5 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 16 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 24 24
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5