Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Matematik Öğretmenliği | OMAE402 | Cebir Öğretimi | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Matematik Öğretmenliği | OMAE402 | Cebir Öğretimi | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarının matematiğin temel alanlarından biri olan cebir, cebirsel düşünme ve temel cebirsel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, cebirsel kavramların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak
-
Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma , Sunum,
Yok
Türkçe
1- Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson. 2- Cebir Öğretimi, Murat Altun. 3- Getting Students Ready for Algebra I, Southern Regional Education Board. 4- Teaching Algebra with Manipulatives, Glencoe/McGraw-Hill. 5- Secondary Algebra Education, Paul Drijvers. 6- Teaching Secondary Mathematics, Published by the Student Learning Programs Division Office for Government School Education. 7- High School Algebra: The Cycle Shop, Dennis M. Walcott Chance allor
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Cebir Öğretiminin Tarihçesi |
2 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi |
3 | Aritmetik-cebir ilişkisi |
4 | Temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade |
5 | Eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler |
6 | Özdeşlikler ve eşitsizlikler |
7 | Harezmi’nin Cebir öğretim anlayışı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Cebir ile ilgili temel kavramların öğretimi |
10 | Cebir Öğretiminde kullanılabilecek materyaller |
11 | Cebirin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi |
12 | Cebir Öğretiminde kullanılabilecek öğretim stratejileri |
13 | Cebire Hazırlık Göstergeleri |
14 | Denklem çözmede hata kaynaklarının tespiti |
15 | Cebir Öğretiminde yeterlik seviyeleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |