Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Matematik Öğretmenliği OMAE402 Cebir Öğretimi Zorunlu 7 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının matematiğin temel alanlarından biri olan cebir, cebirsel düşünme ve temel cebirsel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, cebirsel kavramların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Örnek Olay, Tartışma , Sunum,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson. 2- Cebir Öğretimi, Murat Altun. 3- Getting Students Ready for Algebra I, Southern Regional Education Board. 4- Teaching Algebra with Manipulatives, Glencoe/McGraw-Hill. 5- Secondary Algebra Education, Paul Drijvers. 6- Teaching Secondary Mathematics, Published by the Student Learning Programs Division Office for Government School Education. 7- High School Algebra: The Cycle Shop, Dennis M. Walcott Chance allor

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Parametre, cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemini açıklar.
  • Cebirsel düşünmenin gelişim seviyelerini öğrenir
  • Denklem kavramı ve eşitsizlikleri tanır
  • Özdeşlik kavramı ve öğretilmesini öğrenir
  • Karolarla özdeşliklerin ispatını öğrenir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Cebir Öğretiminin Tarihçesi
2 Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3 Aritmetik-cebir ilişkisi
4 Temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade
5 Eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler
6 Özdeşlikler ve eşitsizlikler
7 Harezmi’nin Cebir öğretim anlayışı
8 Ara Sınav Haftası
9 Cebir ile ilgili temel kavramların öğretimi
10 Cebir Öğretiminde kullanılabilecek materyaller
11 Cebirin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
12 Cebir Öğretiminde kullanılabilecek öğretim stratejileri
13 Cebire Hazırlık Göstergeleri
14 Denklem çözmede hata kaynaklarının tespiti
15 Cebir Öğretiminde yeterlik seviyeleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 10 30
Arasınav ve Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 10 20
Final ve Hazırlığı 2 5 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5