Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Matematik Öğretmenliği MATO7025 Cebirsel Düşünme ve Cebir Öğretimi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlköğretimde cebirsel düşünmenin rolü ve öneminin açıklanması ve ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerini geliştirme yollarının açıklanması ve etmenleri anlatmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar, Cebirsel muhakemenin gelişimi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi, Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif, Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı, Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları, Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Sunuş, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Çözme, Etkinlik Temelli Öğr.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

NCTM (1999), Algebraic Thinking, Grades K-12, USA. Blanton, M. L. (2008). Algebra and the elementary classroom. Transforming thinking, transforming practice. Portsmouth, N.H. : Heinemann. Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and Middle School Mathematics.5th ed-Boston: Allyn and Bacon

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Cebir ve cebirsel düşünmeyi açıklar
  • Cebir ve cebirsel düşünmenin önemini tartışır.
  • Aritmetik ve cebir arasındaki farkı sorgular.
  • Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
  • Cebirsel düşünmenin gelişiminde problem ve problem çözmenin rolünü açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar
2 Cebirsel muhakemenin gelişimi
3 Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi
4 Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi
5 Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi
6 Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif
7 Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı
8 Arasınav
9 Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları
10 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
11 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
12 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
13 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
14 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
15 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
16 Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 1 48 48
Ödev ve Hazırlığı 1 48 48
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi