Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO7025 | Cebirsel Düşünme ve Cebir Öğretimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO7025 | Cebirsel Düşünme ve Cebir Öğretimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
İlköğretimde cebirsel düşünmenin rolü ve öneminin açıklanması ve ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerini geliştirme yollarının açıklanması ve etmenleri anlatmak.
-
Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar, Cebirsel muhakemenin gelişimi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi, Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi, Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif, Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı, Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları, Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi
Anlatım, Sunuş, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Çözme, Etkinlik Temelli Öğr.
Yok
Türkçe
NCTM (1999), Algebraic Thinking, Grades K-12, USA. Blanton, M. L. (2008). Algebra and the elementary classroom. Transforming thinking, transforming practice. Portsmouth, N.H. : Heinemann. Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and Middle School Mathematics.5th ed-Boston: Allyn and Bacon
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Cebirsel düşünme nedir? Ne değildir? Cebirsel düşünmedeki temel kavramlar |
2 | Cebirsel muhakemenin gelişimi |
3 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde genelleme perspektifi |
4 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde problem çözme perspektifi |
5 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi |
6 | Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif |
7 | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı |
8 | Arasınav |
9 | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları |
10 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
11 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
12 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
13 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
14 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
15 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
16 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmalar üzerine tartışmalar |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 48 | 48 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 48 | 48 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |