Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2021 Yerel Yönetimler -Anadal | YRL4009 | Çevre Hukuku | Zorunlu | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2021 Yerel Yönetimler -Anadal | YRL4009 | Çevre Hukuku | Zorunlu | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
1)Çevre sorunlarına hukukun sunduğu mevcut araçlara ve çözüm yolları, bunların etkililiği ve yeterliliğinin değerlendirilmesi 2) Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikler konusunda genel bilginin kazandırılması, yönetmeliklerin inceleme ve uygulama yeteneğinin geliştirilmesi, 3) Ulusal ve yerel ölçekteki Çevre Yönetimi kavramının incelenmesi, çevre yönetiminden sorumlu kurum ve kuruluşların tanıtılması, 4) Faaliyetleri çevresel etkilerine göre değerlendirmek konusunda sistematik ve çok disiplinli bir ekip çalışması anlayışının kazandırılması.
-
Çevre sorunlarına hukukun sunduğu mevcut araçlara ve çözüm yolları, bunların etkililiği ve yeterliliğinin tartışılması
Ders hem teorik bilgi vermeyi hem de uygulama yapmayı gerektirmektedir. Öğrencilerin hazırlayacakları çalışmalarda/sunumlarda dikkate alacakları yönetmelikler ders kapsamında ele alınacak ve bu yönetmelikleri nasıl yorumlayacakları kavratılacaktır.
-
Türkçe
1) Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku, İmaj Yayınevi, Ankara, 2017. 2) Ruşen Keleş / Birol Ertan, Çevre Hukukuna Giriş, İmge Yayınevi, Ankara, 2002. 3) Ahmet Güneş, On İki Levha Yayınları, 2015 Çevre Hukuku, 4) Uluslararası Çevre Rejimleri, Gökhan Orhan, Semra Cerit Mazlum, Yasemin Kaya, Dora Basım-Yayın Dağıtım, Bursa, 2017 4) Türk Çevre Mevzuatı ( Çevre Yasası, Kanun Hükmünde Kararnameler, Uluslararası Sözleşmeler, Yönetmelikler, Tebliğler) 5) Makaleler; Köle, M. M. (1954). 1954–2016 DÖNEMİ TÜRKİYE SINIRAŞAN SULAR POLİTİKASI. Marmara Coğrafya Dergisi, (35), 122-133, Güneş, A. M. (2012). Aarhus Sözleşmesi ve Çevresel Bilgiye Erişim Hakkı. Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 17(26-27-28-29), 25-40. Hayırsever Topçu, F. (2012). Biyolojik çeşitlilik sözleşmesi: Müzakereden uygulamaya. ERDOĞAN, M. (2016). ÇEVRESEL BİLGİYE ERİŞİM HAKKI AÇISINDAN AARHUS SÖZLEŞMESİ VE TÜRKİYE ÜZERİNE DEĞERLENDİRME. Journal of International Social Research, 9(43). GÜNEŞ, A. GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR VE ÇEVRE HUKUKU-Uluslararası Düzenlemeler, Avrupa Birliği Hukuku ve Türkiye'deki Mevcut Durum. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 66(2), 49-90. Orhan, G. (2012). HAVA KİRLİLİĞİ VE ASİT YAĞMURLARI: UZUN MENZİLLİ SINIRLAR ÖTESİ HAVA KİRLİLİĞİ SÖZLEŞMESİ VE PROTOKOLLERİ KARŞISINDA TÜRKİYE'NİN KONUMU. Marmara Journal of European Studies, 20(1).
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Çevre Hukukunun Gelişimi, İnsan Hakları ve Çevre Hakkı |
3 | Çevre Hukukunun Temel İlke ve Araçları |
4 | Türkiye’de Çevre Hukukunun Gelişimi |
5 | İdare Ceza Özel Hukuku içinde Çevre Hukukunun Yeri |
6 | İdare Ceza Özel Hukuku içinde Çevre Hukukunun Yeri |
7 | ÇED ve SÇD |
8 | Vize Haftası |
9 | Uluslararası Çevre Hukuku |
10 | Aarhus Sözleşmesi-ESPOO Sözleşmesi |
11 | İklim Değişikliği |
12 | Basel Sözleşmesi |
13 | Biyolojik Çeşitlilik |
14 | Sınırlaşan Sular |
15 | Hava Kirliliği |
16 | Sınav Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |