Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Kimya - Lisans %30 | KMY3151 | Çevre Kirlenmesi ve Korunması | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2025 - Kimya - Lisans %30 | KMY3151 | Çevre Kirlenmesi ve Korunması | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Çevre kirlenmesi sanayi devriminden sonra insan hayatını etkileyen bir problem olmaya başlamıştır. Çevre kirlenmesi , İnsanlar tarafından üretilen atıkların havayı, suyu ve karaları kirletmesiyle oluşmuştur. Çevre kirliliği insan hayatı ve ekosistem üzerinde ölümcül etkileri vardır. Fakültemizde okuyan kimyager ve kimya öğretmenlerine çevre sorunlarına daha duyarlı yaklaşmaları ve varolan çevre bilinçlerinin de daha da olgunlaşması amacıyla bu ders verilmektedir.
-
Çevre Kirliliği ve Nedenleri Çevre ve Ekosistem, Ekosistem Öğeleri, Ekosistemin İşlevleri Madde Döngüsü, Su Döngüsü, Su Kaynakları Deniz Kirliliği, Deniz Ortamı, Deniz Suyunun Özellikleri, Denizlerimizin Karakteristik Özellikleri Denizler ve Okyanuslarda Karbondioksitin Depolanması Petrol Kirliliğinin Deniz Ortamında Meydana Getirdiği Kirlilikler Tatlı Suların Çevresel Karakterleri, Durgun Su ve Akarsu Ekosistemlerinin Genel Özellikleri Göl Kirliliği,Göllerde Tabakalaşma, Ötröfikasyon, Ötröfikasyon kriterleri Kirleticilerin Tesirleri, Isı Kirlenmesi Su Kalitesi veSu Kirletici Kaynakları Hava Kirlenmesi ve kaynakları Katı Atıklar ve Kaynakları
Power point slayt sunumları, gösterimler, karatahta notları, daha önce meydana gelmiş olaylar ile ilgili örnekler vererek konu anlatımı, güncel çevresel olayların araştırılması
Yok
Türkçe
Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Prof. Dr. Mehmet KARPUZCU, Kubbealtı Neşriyat, 2004 Çevre Kirlenmesi ve Korunma, Prof. Dr. Adnan AYDIN, Prof. Dr. Fikret BAYKUT, Prof. Dr. Sacide BAYKUT, İst.,1987 Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Fikret BERKES, Mine KIŞLALIOĞLU, Remzi Kitabevi,1990 Küresel Isınma Etkileri ve Önlemleri, Turan KAYA, Ferman Yayınları, 2007 Su Kalitesi, Prof. Dr. Çağatay GÜLER, Ankara, 1997
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çevre Kirliliği ve Nedenleri |
2 | Çevre ve Ekosistem, Ekosistem Öğeleri, Ekosistemin İşlevleri |
3 | Madde Döngüsü, Su Döngüsü, Su Kaynakları |
4 | Deniz Kirliliği, Deniz Ortamı, Deniz Suyunun Özellikleri, Denizlerimizin Karakteristik Özellikleri |
5 | Denizler ve Okyanuslarda Karbondioksitin Depolanması |
6 | Petrol Kirliliğinin Deniz Ortamında Meydana Getirdiği Kirlilikler |
7 | Tatlı Suların Çevresel Karakterleri, Durgun Su ve Akarsu Ekosistemlerinin Genel Özellikleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Göl Kirliliği,Göllerde Tabakalaşma, Ötröfikasyon, Ötröfikasyon kriterleri |
10 | Kirleticilerin Tesirleri, Isı Kirlenmesi |
11 | Elementlerin Biyolojik Çevrimi, Oksijen, Karbon, Azot ve Fosfor Döngüleri |
12 | Belli Başlı Su Kirleticileri ve Özellikleri |
13 | Su Kalitesi veSu Kirletici Kaynakları |
14 | Hava Kirlenmesi ve kaynakları |
15 | Katı Atıklar ve Kaynakları |
16 | Sınava Hazırlık |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |