Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji - Lisans - 2014 | BYL2027 | Çevre Kirlenmesi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji - Lisans - 2014 | BYL2027 | Çevre Kirlenmesi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Ülkeler, gelişen endüstrileri, artan nüfusları ve doğal kaynaklarının kirlenmesi ile çevre sorunlarıyla ilgilenmeye başlamışlardır. İnsan yaşaması için doğadan yararlanır ancak bu yararlanma yalnızca insanın çıkarı doğrultusunda söz konusu olamaz. Çevre kirliliği ya da çevrenin bozulması, çevreyi oluşturan elemanların zaman içinde giderek özelliklerini kaybetmesiyle ortaya çıkar. Çevreye dolaylı veya dolaysız olarak verilen zararın, çevrenin kendini yenileyebilme yeteneğinin çok üstüne çıkmasıyla çevre hızla bozulmaya başlar. Yaşam alanı oluşturan çevresel elemanların tehlikeli bir şekilde bozulması, toplu ölümlerin meydana gelmesi, insanları çevre sorunlarıyla ilgilenmede ulusal ve uluslararası düzeyde birleşmeye yöneltmiştir. Dersin amacı; öğrencilere çevre kirliliğinin sebepleri, etkileri ve çözüm arayışları hakkında bilinç kazandırmaktır.
-
Çevre kirliliğinin çeşitleri, sebepleri, canlılar üzerindeki etkileri. Çevre bilincinin oluşturulması ve kirlilik sorunları için üretilebilecek çözümler.
Ders anlatma, sınıfta soru-cevap tartışma yöntemiyle derse aktif katılımı ödüllendirme, tek başına veya grup halinde hazırlanan bir adet dönem ödevinin sınıfta konu sırası geldiği bir hafta/dönem sözlü olarak görsel araçlarla sunulması, üzerinde tartışılması ve ilgili rapor halinde sunulması.
Yok
Türkçe
1- AKMAN, Y., KETENOĞLU, O., EVREN, H., KURT, L. & DÜZENLİ, S., 2000: Çevre Kirliliği-Çevre Biyolojisi. Palme Yayıncılık, No: 166, Ankara. 2- KOCATAŞ, A., 2006: Ekoloji ve Çevre Biyolojisi. Ege Üni. Su ürünleri Fak. Yay. No:51, izmir. 3- KÜLKÖYLÜOĞLU, O., 2006: Çevre ve Çevre (İnsan-Doğa İlişkisi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Basımevi İşletmesi, Bolu.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çevre Kirlenmesi’ne giriş, Çevre Biliminin tanımı ve tarihsel gelişimi |
2 | Yaşamın gelişimi, biyoçeşitlilik, Ekosistemlerin özellikleri, biyojeokimyasal döngüler ve çevre sağlığı |
3 | Dünyada ve Türkiye'de Çevre Hukuku, çevre kanunu ve yönetmelikleri, kurumsal çalışmalar |
4 | Çevre kirlenmesine neden olan pollutantlar-kirleticilerin çeşitleri ve canlı çevre üzerinde etkileri |
5 | İnsanlığın çevre kirlenmesiyle ilgili sorunları1: nüfus artışı ve kentleşme, enerji kaynakları sorunu |
6 | İnsanlığın çevre kirlenmesiyle ilgili sorunları2: endüstriyel çevre sorunları, tarımsal, kimyasal v.b. |
7 | Hava kirliliği ve çevreye etkileri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Su kirliliği ve çevreye etkileri |
10 | Deniz kirlenmesi, akarsuların kirlenmesi, Göl sularının kirlenmesi ,Yer altı sularının kirlenmesi |
11 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkileri |
12 | Radyoaktif kirlenme ve çevreye etkileri |
13 | Gürültü kirliliği ve çevreye etkileri |
14 | Fauna ve floraya kirleticilerin spesifik etkileri, Biyoindikatör canlılar |
15 | Çevre kirlenmesinin önlenmesine yönelik çözüm yöntemleri, biyolojik çeşitliliğin korunması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |