Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Sanat Tarihi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014-Ana Müfredat Sanat Tarihi - Lisans SNT3012 Çini-Seramik Sanatı Zorunlu 6 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çini ve seramik tarihçesinin ortaya koyulup, teknik ve üslup detaylarıyla değerlendirilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çini ve Seramik Sanatı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, görsel materyallerle anlatım.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ÖNEY, Gönül (1976), Türk Çini Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, ÖZBEK, Yıldıray (2002), “Ortaçağ Anadolu Türk Mimarisinde Süsleme”, YETKİN, Şerare (1986), Anadolu’da Türk Çini Sanatının Gelişmesi, İÜEF Yayınları, İstanbul,

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci çini-seramik tarihçesini bilir.
  • Öğrenci İslam sanatı içinde çininin önemini kavrar
  • Öğrenci çini devir, üslup ve teknik özelliklerinin farkına varır.
  • Öğrenci Türk çini ve seramiğini diğerleriyle karşılaştırabilir
  • Öğrenci Türk çinisi devirlerini tüm özellikleriyle öğrenir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kaynaklar, Terminoloji
2 Tarihçe
3 9.-11.yy Lüster Çinileri
4 11.- 14.yy Karahan, Gazne, Selçuk ve İlhanlı çinileri
5 AnadolU Selçuklu Çinileri
6 AnadolU Selçuklu Çini Sanatı
7 AnadolU Selçuklu Çini Sanatı
8 Ara Sınav Haftası
9 Erken Dönem Osmanlı Çini Sanatı
10 Osmanlı Çini Sanatı
11 Osmanlı Çini Sanatı
12 Geç Dönem Osmanlı Çini sanatı
13 İznik Seramikleri
14 Kütahya Seramikleri
15 Çanakkale Seramikleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Arasınav ve Hazırlığı 15 2 30
Final ve Hazırlığı 15 3 45

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi