Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE152 | Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE152 | Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarının çocuklar için üretilmiş metinlerin temel niteliklerini ayırt edebilmelerini sağlamak. Çocuk edebiyatı konusunda bilinç yaratmak. Çocuk kitaplarının çocuğun dilsel, toplumsal, bilişsel özelliklerini nasıl etkilediğini göstermek. Çocuklar için üretilen edebiyat kitapları arasında nitelik ayırımı yapabilmek. Çocuk edebiyatının türlerini ve özelliklerini tanıtmak.
-
Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Düz anlatım tekniği, tartışma tekniği, sunum yoluyla öğretim-öğrenim.
Yok.
Türkçe
Kartal, Seda Gül (2019). Ders Notu Demirel, Şener (2011). Edebi Metinlerle Çocuk Edebiyatı, Ankara: PegemA Yay. Güleryüz, Hasan (2013). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Ankara: Edge Akademi Yay. Nas, Recep (2004). Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Bursa: Ezgi Kitabevi. Oğuzkan, Ferhan (2013). Çocuk Edebiyatı, Ankara: Anı Yay. Sever, Sedat; Selahattin Dilidüzgün vd. (2009). İlköğretimde Çocuk Edebiyatı, Ed. Zeliha Güneş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay. Şimşek, Tacettin (2002), Çocuk Edebiyatı. Rengârenk Yayınları, Ankara Yalçın, Alemdar; Gıyasettin Aytaş (2003). Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yay.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuk, çocukluk, edebiyat ve çocuk edebiyatı kavramları |
2 | Okuma alışkanlığı kazandırmada çocuk edebiyatının rolü |
3 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken temel özellikler |
4 | Dünya'da ve Türkiye’de çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi |
5 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (roman ve hikâye) |
6 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (masal ve fabl) |
7 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (şiir) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (destan, efsane, atasözü, deyim) |
10 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (bilmece, tekerleme, mani, ninni, türkü) |
11 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (deneme, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, anı, günlük) |
12 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (resimli kitap, çizgi roman) |
13 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (tiyatro) |
14 | Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri (gazete ve dergi) |
15 | Çocuk kitabı incelemeleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |